Inlägg från: Anonym (mmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmm)

Jag vill inte jobba

Yes, rubriken säger allt! just nu vill jag inte jobba, men de vill jag säkert om 10 år.  
    Jag bor just nu med min pojkvän i lägenhet, vi har precis gått ur gymnasiet och han håller på att söker jobb. Han vill jobba och tjäna pengar. Men inte jag, jag vill inte gå upp klockan 06:00 varje morgon och komma hem klockan 16:00 städa, laga mat, handla , gå och lägga mig sen fortsätta nästa dag likadant som gårdagen. 
    Jag klarar inte av tanken att 5 dagar i veckan kommer vara likadana... RESTEN AV LIVET! 
    Jag och min pojkvän hade klarat oss bra på hans lön, problemet är att folk runt om ser ner på de som inte jobbar ''lata bortskämda jävel'' Och det skiter jag i! Det är vad familj å släktingar ska tycka jag bryr mig om. Eller ska man behöva flytta skitlångt bort å ljuga om att man jobbar? 
    Jag är inte redo för att börja jobba NU , säkert när jag blir mer vuxen kommer jag vela jobba. så vf stressa med de nu? 
    Vad tycker ni, nån som känner samma? Är jag en lat flicka som inte vet hur verkligheten ser ut? 
    Och någon som vet arbeten där man bara jobbar ca 5 timmar varje dag? Eller mindre. 

• Svar på tråden Jag vill inte jobba
  • Anonym (mmm)
    Anonym (A1) skrev 2013-08-04 20:05:49 följande:
    Lat är bara förnamnet.   Hur ointressant och tråkig måste man inte vara som person om det enda man vill göra i livet är att gå hemma, om man inte kan komma på NÅNTING man tycker är roligt och vill jobba med? Fy så andefattigt. 

Vad är det för fel på dagens unga? De vill bara ha och ha men inte lyfta ett finger. Hade min unge sagt att hen inte ville jobba hade jag skämts ihjäl. Vilket misslyckande som förälder. 
    Jag tycker det är jätte mycket ungdomar som vill jobba eller söker jobb men får inga. Så vafasen gör de om jag går hemma tills jag tröttnar å söker jobb när jag vill ha jobb? Och bara för du skulle tyckt de va tråkigt att va hemma så behöver de inte va tråkigt för mig. 
  • Anonym (mmm)
    Moolie skrev 2013-08-05 18:38:51 följande:
    Ta ett snack med din pojkvän och fråga om han vill att du ska vara hemmafru! :) Då får du gå upp och packa hans väska 5.30 istället för att gå upp 6.00 till ditt jobb! ;) Du får ställa dig och baka bröd för att det är godare och för att det förväntas av dig! ;) Dammsugaren ska fram varje dag tillsammans med dammvippan. Ditt hem ska vara spotless för att hålla honom nöjd! Han ger dig ändå HALVA hans lön (beror iofs på hur man ser på det) för att du ska sköta hemmet! :)

Tror du hellre åker till jobbet faktiskt! :)  
    Neeej åker inte alls hellre till något jobb! :)
    När han sommarjobbade gjorde jag så faktiskt, gick upp vid 05 och gjorde frukost till honom och gjorde hans mackor han skulle ha med sig, sen gick jag å la mig å sov till 9 typ, sen städade jag överallt, sen lagade vi mat när han kom hem (ja han brukar vela va med och laga mat) annars hade jag gjort de själv.  Och ibland önskade han sig något ''sexuellt'' från mig, och då ställde jag upp =)
    Jag trivdes!  
  • Anonym (mmm)
    TurkosTass skrev 2013-08-05 21:22:39 följande:
    Jag tror inte att bristen på lust och vilja att jobba beror på lathet. Det beror på vilket jobb man har. De 4 senaste jobben jag har haft har totalt dödat min livsglädje. Det har känts som att jag inte har gjort annat än att jobba. All min tid och ork har gått till jobben, den låga lönen jag fått för all tid jag förlorat känts som en spark i ansiktet. 

Jag hoppas att jag en gång i framtiden kommer kunna säga att jag älskar mitt jobb och längtar att gå dit.
    Tills dess kommer jag hävda att jag skulle må bättre av att få vara hemma och investera tid i mig själv. 
    Ja det kanske är så! Jag har bara tråkiga minnen från de sommarjobb och praktiker jag haft, ålderdomshem, fabrik, packa upp varor i mataffär och stå och glo när en frisör klipper massa kunder en hel dag. 
    Undra bara vilket jobb som passar en...  
Svar på tråden Jag vill inte jobba