• Lovemykids

korsett efter 2 år?!

Har fött två underbara ungar men ser nu ut som jag är gravid igen, då magen sticker ut som "den perfekta bebismagen". Har fått flera frågor och påståenden om att jag måste ta de lugnt med lilla magen eller typ, jaha ska dom få ett syskon.. De känns skit jobbigt och ja börjar verkligen må dåligt över de..
    Vill jätte gärna gå på gym och träna bort magen, men de finns ingen tid till de.
    Kan man använda korsett och försöka dra ihop magen efter 2 år?

• Svar på tråden korsett efter 2 år?!
  • Baktakt

Börja med att kolla om dina magmuskler gått ihop ordentligt. Oavsett om det är skinn, hull eller att magmusklerna inte gått ihop som de ska finns hjälp att få. Korsetter och dylikt blir man bara ledsen av. De löser inget på riktigt, man får ont i magen och de skaver.

• minnja

Kolla in Tuplermetoden eller ladda hem appen "mammamage". så får du lite tips

• Omogen citron

Öka din vardagsmotion om du inte har tid att gå på gym. Gå istället för att ta bussen, köp en stegräknare (kostar 70 kronor på Clas Ohlsson) och försök komma upp i så många steg så möjligt. Se över vad du äter, frukosten är viktigast. Undvik söta flingor, söt fruktyoghurt och vitt bröd. Det är riktiga kaloribomber. Satsa på grovt bröd/knäckebröd eller havregrynsgröt istället.

Lycka till!

• supersötasilversara
    Litenåfin skrev 2013-08-06 22:12:47 följande:
    Plankan varje kväll kan göra under!

Det är just det: Har magmusklerna INTE gått ihop ordentlgt ska man INTE göra plankan. Appen MammaMage tar upp detta jättebra, enkelt självtest för att se om magmusklerna har gått ihop, plus jättebra övningar där man steg för steg tränar upp sig. Sen är det nog som OmogenCitron skrev, börja röra sig och äta bra.
  • supersötasilversara

Jag har ganska platt mage, efter att ha fött 2 barn. Senaste grav. var för 4, 5 år sedan och jag har senaste åren haft väldiga problem med rygg och nacke så fort jag kört i gång med träning. När jag gjorde testet på appen mammamage så upptäckte jag att mina magmuskler inte gått ihop helt!! Det trodde jag var klart efter 4, 5 års "läkning". Så därför får jag börja från noll nu med träning av mage och bäckenbotten.

Svar på tråden korsett efter 2 år?!