• Moolie

Privat IVF Malmö

Jag har pratat med Nordic IVF flera gånger den senaste tiden. De är väldigt trevliga och väldigt sakliga. Men de kan kännas lite kalla och avvisande i början.

Cura/Öresund är otroligt vänliga och väldigt ombonande. Känns lite mer som en andra familj.

Nordic ville vi skulle komma inom en vecka! Men Cura hade längre tid! Däremot valde jag Nordic (maken brydde sig tydligen inte) då de verkar mer seriösa. Jag letar inte en familj. Jag vill utöka min. Även om en lugnande röst i andra änden är det man föredrar....! ;) 

• Moolie

Målmitthjärta: För många ja! :) Jag vill aldrig ha bråttom! ;)

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-04 14:50:43 följande:
    Jag funderar på samma sak. Vilken ska man välja?

Är det några köer när man går privat? Kan man använda bruttolöneavdraget på båda?

Lycka till TS! :)
    Köer? Det beror på vilken klinik du går till! :) Vi fick tid inom en vecka!

Bruttolöneavdrag kan du höra dig för om via ditt företag!

Vi körde förbi Cura på vägen till Nordic.... Nordic ger ett bättre intryck. Men som min man säger så har de inte ens hunnit binda upp kablarna till datorerna och vi fick ett tvåsiffrigt kundnummer. Så, smaken är som baken! :) 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-04 18:51:42 följande:
    Moolie: Tack för svar. Har gått på RMC och gjort våra gratisförsök. Där är det lång kö. Antar att man inte behöver vänta i 3-4 mån privat för att få köra igång. :)

Ska bli intressant att höra fler erfarenheter av Nordic. För det lutar nog dit för oss också.
    Än så länge så är allt toppen! :) Hon som svarar i luren kan vara lite kort i tonen. Men när man träffar henne så får man en helt annan uppfattning! Antar att de behöver hantera en del oroliga ruvare om dagarna! ;)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-04 19:22:26 följande:
    Det låter ju bra. :)

Tror jag ringer dem imorgon. Skulle gjort ett FET idag men embryot överlevde inte upptiningen. Känner att jag måste ha en ny plan. :-/
    Då rekommenderar jag dem skarpt! De är professionella och passa på att smygkika in i deras labb när du går på toa! ;) Man ser in genom deras glasfönster en bit bort! Super fräscht! :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-04 21:12:22 följande:
    Inget att dölja då alltså. Låter spännande!!! :D
    Inget alls! :D 
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-06 07:38:14 följande:
    En fråga! Vi har gjort en utredning på RMC och gjort IVF där. Behöver jag invänta journalerna därifrån innan jag besöker nya kliniken? Vet inte alls hur lång tid det tar att få dem. Någon som vet?
    De frågade oss om vi hade gjort en utredning innan. Men eftersom vi redan vet vad som är fel så behövdes bara ett blodprov och ett vaginalt ultraljud. Sen var vår "utredning" klar så att säga. Har aldrig behövt beställa journaler eller så. 

Men det underlättar om ni får journalerna.... Men det kan kanske ta allt från två veckor till två månader eller något? Och det är nog bra om ni har dem redan till inskrivningssamtalet! 
  • Moolie

Vi vill nog köpa ett paket om tre. Vi behövde inte bestämma oss förrän vi kom på nästa besök efter jul. Jag får min mens någon gång mellan den 16:e januari och den 5:e februari. Så det är väl tills dess det är öppet för diskussion. Köper man tre försök kan man byta ut två av försöken till fyra försök direkt från frysen! Hur bra som helst!

Vi försöker tänka såhär:
    Om vi misslyckas med första försöket kommer vi köpa ett paket om tre. Och då köper vi fyra försök. Det blir 91 000kr för oss.
    Men, om vi köper tre försök direkt så kostar det 57 000kr.

Tänk om det slutar i en graviditet då? Då står vi där med två/fyra försök! Jo, men tänk om fostret inte utvecklas som det ska? Då står man där igen!

Enda anledningen till varför Cura stod på listan från början var för att de använde sig av narkos under äggplocket. Men det har de tagit bort nu. Så för vår del fanns det ingen anledning att titta på något annat än priset! Som för övrigt är fantastiskt hos Nordic IVF!
    De på Nordic IVF har arbetat tillsammans (inte alla, men många) i FEMTON år!! Jag höll på att tappa hakan när de berättade! Och de är så trygga och stabila! 

Så tråkigt att ni upplevt det så om Cura allihop! :( Har ni skrivit recensioner om dem på nätet? Såg en kommentar från en förtvivlad man för ett tag sedan. Han hade försökt få tag på dem flera gånger men de hade inte svarat!!

• Moolie
    Finett skrev 2013-11-09 21:10:28 följande:
    Jag håller just nu på att ruva fyra celler :) . Vi har fått hjälp av Nordic och kan skarpt rekommendera dem. Vi var först i kontakt med Cura/Öresund men ångrade oss sista stund då vi inte tyckte att de hade kunden i centrum. Nordic är raka motsatsen, de är intresserad, vänliga, proffsiga och kunniga. Vi är jätte nöjda med vårt val.
    Åh så kul!!! Hur länge fick du vänta mellan äggplock och insättning då? Hur många ägg fick du och gick några till frysen? Tusen frågor!! Berätta meeer!! :)))
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-11 08:56:36 följande:
    Det är svårt att bestämma om man ska ta ett 3-pack eller inte. Tror vi börjar med ett försök. De pengarna har vi redan. Går inte det kan man ta det på avbetalning. Ska även försöka använda bruttolöneavdraget.

Det är ju synd att man inte kan spara försök om man skulle vilja ha syskon sen. :-/
    Kan man inte spara försök om man köper tre? Känns ju ganska så fel. Köper man tre försök kan det ju sluta i tre barn, tycker man.
Svar på tråden Privat IVF Malmö