• Moolie

Privat IVF Malmö

shivalilla skrev 2013-11-11 19:48:05 följande:
    Det är först i år de heter Cura Öresund. Vi kom dit för ett och halvt år sedan då hette de bara Öresundskliniken men har nu slagits ihop med Curakliniken sedan januari och det var då problemen började. Så länge det bara var Öresundskliniken var det UNDERBART där, två fantastiska läkare, bara bra sköterskor, allt suveränt, nu har det varit massa turbulens, folk som kommit och gått.
        En av de gamla läkarna är tack och lov kvar, men den andra är från Cura och jag inte överförtjust i henne, skickat iväg mig på onödig undersökning och vid senaste försöket fick jag in bakterier och låg en vecka på sjukhus med svår infektion (betala 32 000 och få en vecka på sjukhus känns det som just nu) så just nu står inte hon så högt i gunst (även om jag ju inte vet om det var hennes fel eller bara otur, så tycker jag dock hon kunde lyft möjligheten när jag hade feber och frågade om det kunde vara infektion eftersom det hade varit strul vid ägguttaget, men det trodde hon inte alls), så funderar på att byta. Men på Nordic finns en av de läkarna som var på CuraÖresund i våras och hon verkade väldigt kall och stressad, så trodde först det var henne ni pratade om, men hon slutade i somras och är nu på Nordic, så intressant läsa era kommentarer om att båda läkarna där skulle vara så bra.
      Problem när man ska byta är bara att vi har nio frysta på Öresundskliniken så känns som vi fast där trots att de blivit helt annorlunda än sedan vi kom dit...
    Vi har Pia! :) Hon var väldigt saklig och väldigt rättfram. Kan upplevas som stel. Men sen är det våra barn de ska göra. De ska göra så vi känner oss trygga och säkra. Vi lämnar våra DNA i deras händer! Tacksam att de inte spenderar halva samtalen med att prata om "mysiga gravidmagar" eller bekräftar vår oro....! För de finns nog de som gör så med....!

Och då kanske man kan försvara Cura lite. Att det kanske inte är det lättaste för personalen att slå ihop två kliniker....  Men det skulle inte för mitt liv göra så jag ändrar från Nordic till Cura! :P

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-12 08:21:28 följande:
    Moolie: Nej tyvärr! Dumma regler tycker jag. Förstår inte varför det är så. Men det är väl därför man får rabatt. :-/

tette09: Tack för svar. Glömde säga det. :)
    Åh! Tur att vi "bara" vill ha en då! :/ Men hur blir det om det slutar i missfall då....? I låt säga 8:e månaden (hände en vän till en vän). Gäller paketen fortfarande då? Eller det räknas som nyförsök?
  • Moolie

Jag jobbar kommunalt... Så jag får inte avdrag... Min man får inte heller... "Det är vår policy. Ingen får." Så tråkigt! :(

• Moolie

Så tråkigt... Men jag förstår honom! Min mans arbetsplats är så stor att han är anonym ändå! Man kan ju fråga efter ögonoperation eller plastikkirurgi kanske? Eller något annat man kan göra avdrag för?

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-19 18:04:46 följande:

Jag funderar lite på vad man gör på en läkarkonsultation..? Går man bara igenom en kommande behandling? Vad är det som gör att det kostar 1200:- är väl kanske mer frågan. smile5.gif

Vi fick ett vaginalt ultraljud och genomgång av vår behandling. Vi vet vårt problem och så. Men man får lämna spermaprov osv med! :) Deras tid är ju också pengar. Precis som en advokats eller en bilmekanikers! :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-20 15:43:29 följande:
    Ah ok. Trodde inte man fick lämna några prover och bli undersökt för de pengarna. Såg att en fortsatt utredning kostar 3000:-.

Så undrar lite över skillnaden. :D

Allt står ju i min journal så borde inte behövas någon fortsatt utredning. Även om man kanske borde göra om den eftersom det var 3 år sen sist. Jag vet inte hur de tänker där. :P
    Det är den sista meningen du betalar 1 200kr för att få besvarad! :)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-11-21 21:44:51 följande:

Det var ett dyrt svar. Hi hi! smile5.gif

Japp! ;) Haha! Vårt första besök gick på 2200kr. Och det var ett samtal där de berättade allt jag redan visste (men inte min man iofs). Två blodprov och ett vaginalt ultraljud! :)
  • Moolie
    Rosen 76 skrev 2013-11-22 07:40:57 följande:

För mig ingick de där konsultationspengarna om man sedan köpte en behandling eller två ð???

Vi har sjukt billiga försök! :) Så jag klagar inte! ;)
  • Moolie
    Millan14 skrev 2013-12-05 21:52:50 följande:

Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?

Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???

Nej, det ingår inte! :) Vi fick erbjudande om att omvandla två av färsk-försöken till fyra frysförsök! :) Från tre-packs försöken då! Först ett färskt, spara ägg, tina upp fyra gånger! Tyckte vi var super bra! Ingen aning om fler kliniker har det så...!

Jo, lika bra att be om sina gamla journaler! :) Slipper man det mötet! :) Även om det är trevligt att möta sin gynekolog en gång innan! ;)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-12-06 18:05:57 följande:
    Första besöket kostar 1200:-. Sen får man köpa behandlingarna för sig. Jag ska ha med mina journaler när vi ska dit. Så det är bra att beställa dem innan. :)
    Glöm inte testresultaten för hepatit och andra blodsjukdomar! :) Så det garanterat finns med i journalen! :)
  • Moolie

Vi fick ett samtal från Nordic om att börja spruta. Recepten är hos apoteket och scheman ligger på posten! :) Skönt!

Hur löser ni det ekonomiskt? 

• Moolie
    Libra1 skrev 2013-12-11 20:10:29 följande:
    Räcker det förresten att enbart ha med journaler på mig? Kom att tänka på det!
    Utredningen gäller ju er båda! :) Så journaler behövs på er båda! :)
  • Moolie
    Millan14 skrev 2013-12-05 21:52:50 följande:

Tack för era snabba svar. Ingår ett första möte i priset om man köper en behandling alt ett 3-pack? Å är det en bra idé att ringa sin "gamla" klinik å få hemskickat journaler innan man har en tid till nordic IVF?

Libra1- ja, det är ju snabbt om du ringde igår å fick tid den 18:e. Skulle åxå kunna tänka mig att komma igång feb/mars nästa år. Ska kanske ringa å prata med dem å se om man kan få en tid i januari. Bra med en semester innan å ladda batterierna ð???

Be om gamla journaler och det ingår inte någonting i paketen....! :)

En semester låter suveränt! ;)
  • Moolie
    Libra1 skrev 2013-12-16 17:14:36 följande:
    Vi var inom RMC idag och frågade efter mannens journal. Tydligen kan de skicka direkt till en ny klinik och utan läkares godkännande så de hinner dit i tid. På onsdag gäller det. Är väldigt nyfiken. :D
    Vad sa de? :) Länge sedan nu. Men ändå! :)
Svar på tråden Privat IVF Malmö