• Libra1

Privat IVF Malmö

Jag funderar på samma sak. Vilken ska man välja?

Är det några köer när man går privat? Kan man använda bruttolöneavdraget på båda?

Lycka till TS! :)

• Libra1

Moolie: Tack för svar. Har gått på RMC och gjort våra gratisförsök. Där är det lång kö. Antar att man inte behöver vänta i 3-4 mån privat för att få köra igång. :)

Ska bli intressant att höra fler erfarenheter av Nordic. För det lutar nog dit för oss också.

• Libra1
    Moolie skrev 2013-11-04 18:59:26 följande:
    Än så länge så är allt toppen! :) Hon som svarar i luren kan vara lite kort i tonen. Men när man träffar henne så får man en helt annan uppfattning! Antar att de behöver hantera en del oroliga ruvare om dagarna! ;)
    Det låter ju bra. :)

Tror jag ringer dem imorgon. Skulle gjort ett FET idag men embryot överlevde inte upptiningen. Känner att jag måste ha en ny plan. :-/
  • Libra1
    Moolie skrev 2013-11-04 20:36:31 följande:
    Då rekommenderar jag dem skarpt! De är professionella och passa på att smygkika in i deras labb när du går på toa! ;) Man ser in genom deras glasfönster en bit bort! Super fräscht! :)
    Inget att dölja då alltså. Låter spännande!!! :D
  • Libra1

En fråga! Vi har gjort en utredning på RMC och gjort IVF där. Behöver jag invänta journalerna därifrån innan jag besöker nya kliniken? Vet inte alls hur lång tid det tar att få dem. Någon som vet?

• Libra1

Det är svårt att bestämma om man ska ta ett 3-pack eller inte. Tror vi börjar med ett försök. De pengarna har vi redan. Går inte det kan man ta det på avbetalning. Ska även försöka använda bruttolöneavdraget.

Det är ju synd att man inte kan spara försök om man skulle vilja ha syskon sen. :-/

• Libra1

Moolie: Nej tyvärr! Dumma regler tycker jag. Förstår inte varför det är så. Men det är väl därför man får rabatt. :-/

tette09: Tack för svar. Glömde säga det. :)

• Libra1
    Moolie skrev 2013-11-12 19:08:17 följande:
    Åh! Tur att vi "bara" vill ha en då! :/ Men hur blir det om det slutar i missfall då....? I låt säga 8:e månaden (hände en vän till en vän). Gäller paketen fortfarande då? Eller det räknas som nyförsök?
    Vid missfall borde man få använda sig av sina försök. Det fick vi på RMC i alla fall. Förlorade ett barn i vecka 22 och fick MA i vecka 10. :-/

Så svårt! Jag hoppas verkligen att vi får använda oss utav bruttolöneavdraget. Har någon fått hjälp med det? Är det svårt att få arbetsgivaren att gå med på det? På Nordic IVF Center kan man då få betala 39900:- för ett 3-pack. Inte så farligt kanske. Men bara 20300.- för ett försök. Klurigt!!! Tänk om man kunde se in i framtiden.
  • Libra1
    Rosen 76 skrev 2013-11-12 19:33:40 följande:
    Förlåt att jag lägger mig i men följer tråden
    Ett tre pack räknas slut fört efter man fått ett barn. Dvs att efter ev mf får man fortsätta på sitt trepack. Iallfall på Cura/Öresund
    Lycka till tjejer!!
    Jag själv sprutar idag på femte dagen på mitt 12:e försök...
    Lycka till! Hoppas det är er tur nu. Hur ser er historia ut om man får fråga? Ja du behöver inte svara om du inte vill. :)
  • Libra1
    Rosen 76 skrev 2013-11-13 14:35:33 följande:
    Libra1:
    Min historia är tyvärr snart 6 år lång...
    Använde mina poäng på RMC utan positivt resultat. Gick sedan över till Cura/Öresund och är där på mitt tredje tre pack :/)
    Vårt problem ligger hos våra slöa spermier och jag får alltid fina ägg, bra befruktning och toppembryon tillbaka men det VILL INTE FÄSTA!!!
    På Cura/Öresund får vi alltid 2 embryo tillbaka...
    Blev gravid första gången i vintras men slutade i tidigt mf vecka 7.
    Så... Vägen är lång och krokig men vi SKA LYCKAS!!!
    Vi har provat det mesta, AHA, embryo glue, olika medicin, akupunktur mm

Denna gången provar vi ytterligare mer, förutom alla sprutor kommer jag få prova Pednosol och trombyl. Samt alltid akupunktur efter insättning (dock på eget intiativ).

Får se utgången inom kort!
    Det var en lång resa. Hoppas verkligen att det kommer att gå vägen denna gång. Har följt några som faktiskt lyckats efter att ha fått just trombyl. Så det är något som jag själv skulle vilja testa nästa gång. Eftersom ni får toppembryon så verkar det ju vara något annat som gör det. Men vad vet jag. Vad säger din akupunktör? Jag funderar på att testa det också. Går du i Malmö? Tråkigt att ni fick ett MF. :-/
Svar på tråden Privat IVF Malmö