• Libra1

Privat IVF Malmö

Moolie skrev 2013-11-13 18:01:19 följande:
    Jag jobbar kommunalt... Så jag får inte avdrag... Min man får inte heller... "Det är vår policy. Ingen får." Så tråkigt! :(
    Oj! Tråkigt. Kanske mitt arbete också säger så. Men man kan ju alltid testa. Min man vill inte fråga på sitt jobb för han vill inte berätta för dem. Han jobbar på industri och allt är så grabbigt och jobbigt. Synd!
  • Libra1

Moolie: De behöver väl kvitto från kliniken. Så lite svårt att ljuga kanske. :P

• Libra1

Jag funderar lite på vad man gör på en läkarkonsultation..? Går man bara igenom en kommande behandling? Vad är det som gör att det kostar 1200:- är väl kanske mer frågan.

• Libra1
    Moolie skrev 2013-11-19 20:04:07 följande:
    Vi fick ett vaginalt ultraljud och genomgång av vår behandling. Vi vet vårt problem och så. Men man får lämna spermaprov osv med! :) Deras tid är ju också pengar. Precis som en advokats eller en bilmekanikers! :)
    Ah ok. Trodde inte man fick lämna några prover och bli undersökt för de pengarna. Såg att en fortsatt utredning kostar 3000:-.

Så undrar lite över skillnaden. :D

Allt står ju i min journal så borde inte behövas någon fortsatt utredning. Även om man kanske borde göra om den eftersom det var 3 år sen sist. Jag vet inte hur de tänker där. :P
  • Libra1

Någon som haft Sven på Nordic IVF? Vi ska dit den 18 dec. Spännande! :)

• Libra1

Millan14: Tack! :)
    Jag ringde igår och fick snabbt en tid. Får se vad de säger om när vi får starta. Jag skulle kunna tänka mig att starta i feb/mars. Vill åka på semester först. :P

• Libra1

Första besöket kostar 1200:-. Sen får man köpa behandlingarna för sig. Jag ska ha med mina journaler när vi ska dit. Så det är bra att beställa dem innan. :)

• Libra1

Millan: Härligt att snart ha en ny plan. Hoppas ni har bättre tur nästa år. :)

Moolie: Här går det undan. Vi får hjälp med bruttolöneavdraget. Så funderar på att ta ett 3-pack direkt. Vi har nog sparat undan till det mesta. Trodde jag aldrig vi skulle lyckas med. :P

Räcker det förresten att enbart ha med journaler på mig? Kom att tänka på det!

• Libra1

Attans! Då får vi snabbt få mannens också. Det mesta står nog i min journal iofs.

• Libra1

Vi var inom RMC idag och frågade efter mannens journal. Tydligen kan de skicka direkt till en ny klinik och utan läkares godkännande så de hinner dit i tid. På onsdag gäller det. Är väldigt nyfiken. :D

• Libra1

Jo det gick bra. Vi kör igång med korta protokollet när vi är redo. :)

Svar på tråden Privat IVF Malmö