Inlägg från: Johnhenry |Visa alla inlägg
  • Johnhenry

Bebis huvud växer fort - stort

Ja d står inte så mycket info på nätet om just detta..
    va på koll med min son som är 5 mån nu och hans huvudomfång ligger över översta kurvan.
    Hans mått är 48 i huvudomfång. och vi blir kallade på Ultraljud.
    Man mår skitdåligt verkligen och med en oro som inte är av denna värld.
    Men min kille är stor hela han så vi har inte tyckt att han har särskillt stort huvud. och han kan hålla upp d lätt osv.. Man kan ju inte tänka på något annat:/
    tog det lång tid innan remissen kom för er? 

• Johnhenry

hej på er..

nu är våran låååånga väntan över av oro och ångest. i dag var vi på UL, och det visade ingenting. helt normalt. Även fast han har VÄLDIGT stort huvud för sin ålder. Han har alltid haft d och ligger ju över kurvorna på både vikt och omfång. Han har ökat 2 cm vid varje mätning. men dom sa oxå att om mamman eller pappan har stort huvud kan d bli så, eller så kan dom få en speciell huvudform, tex välvd panna. Men det behöver inte betyda hypocefalus.
    Det som är bra  är ju att dom kollar upp ordentligt såklart, men den där väntan och oron är inte att leka med..
    Dessutom känns det som jag nu kan doktorera i ämnet. 

• Johnhenry

Han hade 38 i omfång när han föddes, dom så inget om d på bb men när vi kom hem tyckte bm att d va väldans stort.. Men sen har d ju vuxit stadigt med vikten varje koll. Längden nu vid senaste mätningen va 67.5.. o nästa tid hos bm är 5dec. Men på Ul så dom inget om några extra mätningar eller så..utan bara att en del barn har stort huvud.. m n som sagt längden på mitten kurvan o vikt och huvud över översta! Jag tror inte du behöver vara orolig????

Svar på tråden Bebis huvud växer fort - stort