Bebis huvud växer fort - stort
Tack! Känns skönt att höra att alla barn inte ligger inom kurvorna eftersom jag är rädd att min son kmr ligga över vid nästa mätning.
Tack! Känns skönt att höra att alla barn inte ligger inom kurvorna eftersom jag är rädd att min son kmr ligga över vid nästa mätning.
Man blir ju lite fundersam hur stort det kan bli? När slutar huvudet växa egentligen på barn?
3kidz4ever: men vad säger läkarna? Att allt är ok alltså?
Vad utreder de för då? Finns det ngt annat det kan vara?
Uppskattar verkligen att du delar med dig 3kidz4ever. Jag tycker detta är väldigt jobbigt och vill gärna prata med andra i samma sits. Hur har din sons huvud växt om man kollar på de kurvor som finns?
Nu tror jag hans huvud växt 12mm på tre veckor och han är över översta kurvan! Jag mätte själv. Nu bara gråter jag och mår illa. Fixar inte det här snart - mår så dåligt. Varför växer hans huvud lite för fort hela tiden?
Bvc är inte oroliga säger de, men det är jag. De har uteslutit vattenskalle o tumör och att huvudet växt ihop, så enligt dem verkar det inte finnas ngt annat. Därför undrar jag om det kan finnas andra orsaker??? Det växer ju fortfarande lite för fort, men inte alls som det gjorde mellan två o tre månaders ålder.
Jag o mina syskon har ju större huvuden än medel, men inte så stort som min son har. Vattenskalle är inte det som oroar mig, eftersom de uteslutit det. Utan jag oroar mig för om det finns ngt annat o värre. Vattenskalle har de ju bot på, visserligen operation(er), men relativt "lätt" fixat. Åh, vad jag önskar att detta snart är över, att huvudet stannar av mer!
Skönt att höra ändå att flera utretts för det och allt visat sig vara bra :)
3kidz4ever: hur går det för er? Undrar så vad det är läkarna ev ska utreda vidare....
3kidz4ever: Tack! Vad lugnad jag blev av ditt inlägg och vad skönt för er att allt är bra! Jag ska få prata med en läkare på tisdag och ställa alla frågor som snurrar i mitt huvud. Sen tror jag att jag kan släppa detta och tack vare att ni delat med er av era erfarenheter- tack så mkt :) Blev tårögd när du berättar hur stolt din son är av att sitta i babystolen, 3kidz4forever :) Härligt!