• mammave

Bebis huvud växer fort - stort

Vi fick ingen tid hos läkaren än, eftersom de inte tycker det är ngt. Dock ska en läkare ringa upp idag och troligtvis räcker det samtalet för att jag ska kunna släppa detta. Så isf avbokar jag tiden vi fått. Tack!

• mammave

Läkaren jag pratade med på telefon tyckte vi skulle åka upp på måndag så de skulle få kolla på honom igen. Jag frågade läkaren om det fanns ngt annat det kunde vara, men det enda som han visste fanns var vattenskalle o båtskalle, vilket de uteslutit. Så egentligen förstår jag inte varför de vill titta på honom igen då???

• mammave

Var hos läkaren idag o de har nu skickat remiss för nytt UL. Denna läkare sa att ser de inget då så kan det inte vara ngt fel, så då bör jag kunna släppa detta. Hon sa också att hon inte trodde det var ngt fel på min son.

• mammave

Ja, det orkar han :) Han har börjat sitta lite smått nyss oxå. Jag har aldrig märkt på honom att huvudet varit stort el tungt. Han har följt utvecklingen bra, tror jag. Lite vinglande med huvudet i barnstolen, men vet inte om det är pga stort huvud el bara är så tills han sitter mer stadigt. Han har inga problem att få med huvudet när man drar upp honom i armarna heller :)

• mammave

Allt såg bra ut på UL så äntligen kan jag släppa detta och acceptera faktan att min son har ett stort huvud bara :) Är väldigt lycklig o lättad idag

• mammave

Bakslag och jag är så rädd att det ska vara ngt ovanligt fel. Var iväg o mätte idag och han är drygt 7mån och har nu 49,7! Jag orkar inte mer, mår hemskt och vet inte vad jag ska tro. Läkaren ska ringa mig på måndag. Jag är så rädd! Han utvecklas som han ska o är pigg

• mammave

Läkaren forskar denna v, så hon är inte där förrän på måndag.
    Nej, hans huvud ser inget konstigt ut, inte så platt som många andras, men det beror på att han alltid sovit på mage (på mitt bröst) el sidan.

• mammave

Nej. Alltså vattenskalle har de uteslutit med två UL och han visar inga tecken på det, förutom just att huvudet växer lite fort och är stort

Svar på tråden Bebis huvud växer fort - stort