Bebis huvud växer fort - stort
Nä, inget sånt alls
Nä, inget sånt alls
3kidz4ever: hur går det för er nu? Vad har ni för mått och hur gammal är din son nu? Du skulle inte vilja skriva ner era mått ni haft under dessa månader? Det känns som om våra pojkar ligger ganska lika och det skulle vara skönt att se att det planar ut någon gång, vilket jag hoppas att det gör snart. Var så glad att detta jobbiga var över och får sen ett bakslag med 1,5cm på knappt tre veckor :(
Åh, tack, 3kidz4ever! Du har räddat min helg när jag ser att det är ok med din son med liknande mått som min son.
När ska ni mäta igen?
Och nu har läkarna sagt till er att allt är ok, elr? Ni verkar ju inte mäta ngt extra. Den enda skillnaden är att min son började lågt och gjorde ett enormt skutt upp vid tre månader. Hoppas din son fixar sittningen snart :) Får man fråga var ni bor i Sverige på ett ungefär? Förstår om du vill vara anonym, men tänkte mer på om det var väldigt skilda landsting eller inte. Vi bor i Örebro.
Min son hade 35 vid födsel, men vid tre månader stack det rakt upp och nu går det en aning uppåt i småhack. Jag tycker ändå det känns skönt att se fler som har liknande mått som min son och att allt är normalt. Det känns som att det borde vara det för oss oxå då, eftersom det inte finns några andra symptom och att fler läkare anser att allt är ok.
Sedan har jag googlat massor och kan inte hitta ngt annat än vattenskalle, tumör o båtskalle, som de uteslutit både för er och oss med hjälp av UL o röntgen.
Du får gärna berätta om nästa mätning nästa vecka.
3kidz4ever: det låter nästan som om du inte släppt detta? Du skriver "tills det dyker upp något nytt". Det låter lite som om du väntar dig att det ska göra det. Eller tolkar jag dig fel kanske? Hoppas du kunnat släppa det helt, för det är hemskt jobbigt att oroa sig :(
Nej, att mäta själv är inte det lättaste. Jag kan mäta olika så det skiljer på en cm ibland, beroende på hur man lägger måttbandet. Så att samma bvcsköterska mäter är det bästa.
Ja, 3kidz4ever, inte är det lätt att släppa detta och jobbigt för er om det kmr nya saker :( Hoppas hörseln är bra på er lillkille o att huvudet mäter bra. Vi hörs av. Kram
3kidz4ever: har ni mätt idag? Hur gick det isf?
Pratade med läkaren idag och hon ska prata med en neurolog denna vecka för att se om vi ev ska göra vidare utredning och isf magnetröntgen med sövning :( De läkare hon pratat med kan inte se att det kan finnas ngt annat än vattenskalle, tumör el båtskalle och detta har de redan kollat. Men för säkerhets skull vill hon kolla med en neurolog också. Hon är väldigt bra, inte så erfaren som barnläkare, men kollar upp med andra då. Hon är väldigt bra att prata med och varje gång jag pratat med henne känner jag mig lugnare :)
Åh vad skönt att allt var bra, 3kidz4ever! Då har det ju verkligen stannat av för er nu och skönt att hörseln var bra :) Ja, ta det lugnt nu och njut av att vara mammaledig :)
Alltså, vi vet inte än om det blir magnetröntgen. Det skulle neurologen uttala sig om. Förhoppningsvis tycker han/hon att det räckte med UL på huvudet och att det inte finns ngt att oroa sig för :) Jag uppdaterar när de ringer om det.
Det har de redan kollat med en annan röntgen, vet ej vad den kallades.
Ska in på nytt UL på tisdag för att dubbelkolla så inte hålrummen blivit större sen sist.
Och så ska en ögonläkare kolla. Tydligen kan de se om det är vattenskalle på ögonen... Men ser allt bra ut på tisdag sa läkaren att det inte finns ngt fel på min son