Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Min son på 5 är väldigt duktig på matte. Någon annan med barn som är mattebegåvade. Vad gör ni för att uppmuntra de.

Kul att se att det finns fler femåringar som älskar matte  Min son tycker också att det är kul och är väldigt duktig och fattar matte hur lätt som helst, det är ju alltid en fördel för de små när de har sånt naturlig
    Sensat här om dagen sa sonen när jag skulle stänga av hanns badvatten "nej lite till, badkaret är ju bara fyllt till 80%"  Tungan ute 
    Han fixar även klockan redan, började läsa innan han var fyra år, nu hänger han med att läsa på TV.
    Engelska blev han intresserad av när han var runt fyra och började bara titta på engelktal på alla filmer och var ute på Youtube och tittade på ABC-songs och efter ett halv år så snackade ungen flytande engelska....jepp stolt är jag fast att jag fattar att det är det ju fult att vara  

• vampyria2
    MalinEddie skrev 2013-09-19 00:06:06 följande:
    Flytande engelska, vad menar du med det? Jag frågar av ren nyfikenhetGlad
    Ja han snackar verkligen engelska och klarar av att föra riktiga samtal med det, jag är själv inte super duktig på engelska men tror att det mesta är rätt av det han säger, sen finns det absolut vissa ord han inte kan men då kollar han upp dem
    Hanns pappa snackar mest engelska med honom sen ett tag till baka, är sonen som började införa engelska dagar och de har övergått till att de oftast faktiskt pratar engelska.
    Han var i Tunisien i somras och pratade med allt och alla, det var många som blev förvånade över att han faktiskt pratade engelska
    Jag har en 11 åring här hemma och sonen är mycket duktigare än vad hon är Drömmer
    Hehe det roliga är att han på svenska pratar ganska otydligt så när jag inte fattar vad han vill ha sagt på svenska så ber jag honom ta det på engelska istället

Han har Asperger så engelskan är en av hanns insnörningar så det gör att det inte är så jätte konstigt att han faktiskt gör det
Svar på tråden Min son på 5 är väldigt duktig på matte. Någon annan med barn som är mattebegåvade. Vad gör ni för att uppmuntra de.