• Anonym (Vilsen)

Behålla barnet eller ej?

Hej, Jag är en tjej på 29 år som har en ganska städad tillvaro. Jag är utbildad lärare och jag har jobbat i över 3 år så jag känner mig ganska till freds på jobbfronten, men ganska nyligen bytte jag jobb så det skulle väl vara det som strilar till det lite. Att gå på mammaledigt innan jag ens jobbat där ett år? Till saken, för ett tag sen var jag på möhippa och träffade en trevlig snubbe, inte brudgummen :) Det slutade med att vi gick hem tillnamns och nu är jag tydligen gravid i vecka 7-8 någonting. Jag ringde mvc idag och fick en tid för inskrivning nästa vecka. Men jag vet inte riktigt hur jag tänker.... Å ena sidan tror jag absolut att jag skulle kunna klara av att ta hand om ett barn på egen hand. Det kommer säkerligen bli kämpigt och många tuffa stunder. Men jag tror jg har stöd omkring mig som kan hjälpa mig, som mina föräldrar, släkt och vänner. Men samtidigt så vill jag ju ha hela den där sagan, en kille som älskar mig, en stadig ekonomi (check), tryggt boende( check) och stödet runt omkring(check)... Så hela ekvationen blir ju helt upp och ner när en av de för mig viktiga delarna inte är med. För jag är ju faktiskt gravid ensam eftersom jag och han killen inte är tillsammans... Jag lutar nog åt att behålla barnet. Men snälla ge mig lite råd och tankar kring min situation?

• Svar på tråden Behålla barnet eller ej?
  • Anonym (C)

Vad säger killen då? 

• Anonym (Annap)

Jag skulle absolut behålla barnet. Men jag tycker du ska ta kontakt med han som är pappan. Tänk om ni faktiskt kan få ihop det? Om ni hade sex så är ni förmodligen attraherade av varandra även när ni e nyktra. Och sen behövs de bara att ni vill samma sak och kan samarbeta. Låter lite konstigt kanske. Men kärlek kan faktiskt utvecklas. Jag skulle tycka det var värt att testa. Och att ha barn har jag hört är lite som att ha företag ihop. Mkt sammarbete.

• Anonym (Vilsen)

Jag fick reda på det här igår. Så jag har inte pratat med honom ännu..