Inlägg från: Anonym (Erik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erik)

Behålla barnet eller ej?

Hör med killen om vad han säger och börja kanske dejta honom! Innerst inne är det bara du som bestämmer om det ska bli barn eller inte. Det verkar som du vill behålla oavsett vad, eftersom du anmält dig till MVC.

Det ekonomiska ordnar sig alltid, men det är klart bättre om man har en partner. Det måste du också väga in i ditt beslut, plus att det kan bli svårare att hitta "mr right", när du redan har ett barn. Många killar föredrar tjejer utan barn. 

• Anonym (Erik)
    vitsvan skrev 2013-09-10 16:29:24 följande:
    Hej. Jag skriver för jag är i litet samma situation. Jag dejtar dock pappan till barnet nu just, men han har meddelat att han inte vill ha barnet och kommer inte att finnas med. Hans val, som jag accepterar. Mitt val har varit svårare, eftersom en abort går emot min moral och min uppfattning om livet. Men när jag överväger det ena mot det andra och ser på slutresultatet så blir abort den enda utvägen. Jag vill ha barn, visst. Men mera kanske vill jag ha en familj och det får jag inte på det här sätet. Samtidigt utsätter jag mitt barn att växa upp utan pappa.  Har tid för medicinsk abort, första besöket, imorgon. Skriver antagligen därför för att jag egentligen ännu tvekar på mitt beslut.

Det är vara du som har det rätta svaret. Gör det som känns mest rätt för dig!

Om du väljer att göra abort ska du veta att det kommer att gå fler tåg även för dig.
Svar på tråden Behålla barnet eller ej?