• Lavinen

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej på dej! Jag kommer inte att göra IVF i oktober men troligen i början av november. Korta metoden med Fostimon. Det är också vårat fjärde försök i Falun. Är nyfiken på om du vet vad det kostar? Man fick ju bara hjälp från landstingen de första tre gångerna... Lycka till oss båda :)

• Lavinen

Det som är så bra med Familjeliv - man möts här och där! haha OKI! Så du tror att det kostar cirak 25000... Den som lever får se alltså! Jag hoppas att vi alla tre lyckas nu :) 

• Lavinen
    rosalila skrev 2013-09-17 22:05:01 följande:
    Hej tjejer
    Tack för en bra tråd
    Känner mig lite vilsen, vi har ett embryo i frysen som vi vill ha insatt.
    Vi startade i januari med ägg test, när vi väl fick glad gubbe på rätt dag var det fullt på Ivf eller fel dag typ måndag då blir insättning söndag, då är det stängt.
    Nu är vi i september och fortfarande inte fått en tid.
    Jag bara funderar på hur det fungerar :)
    Bra fråga. Jag trodde man fick hjälp relativt snabbt. Men kan de inte göra en stimulerad ägglossning då? Dvs du får ta medicin så att ÄL sker med bestämt datum inför ett FET...
  • Lavinen
    Angelique skrev 2013-09-26 19:28:14 följande:
    Hej alla,

Vi ska förhoppningsvis göra fet i början på november. Vi har en pojke född 2011 på tredje icsi-försöket och nu försöker vi få syskon. Har gjort 5 et och 1 fet. Blev gravid på fet men tyvärr MA i v.11. Det var i juli. så nu hoppas vi väldigt på denna gång.

Lycka till allihop, skönt att följas åt!
    Hej och välkommen! Grattis till lilla pojken :) Underbart!! Vilken klinik har du gjort 5 ET? Fick du tre landstingsfinansierade försök för att sedan betala ur egen kassa? Vi ska nämligen börja vårt fjärde IVF-försök men jag är osäker på om man bör byta klinik - eller hur tänker ni?! 
Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?