• moonstar88

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!
    Här kan vi mer eller mindre följa varandra i den mån vi vill, orkar och kan.
    Hoppas på att det är fler än jag och min man som ska satsa på ett nytt försök.

• Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?
  • moonstar88

Jag och min man kommer köra på den korta metoden med meopur och cetrotide samt prasteron (jag) och c-vitamin, zink och folsyra (min man).
    Detta kommer att bli vårt fjärde försök och vi går i Falun via hemortsläkare.
    Jag har precis haft min mens och kommer köra igång vid nästa som blir ungefär vecka 41 om den nu kommer då den brukar.

• Lavinen

Hej på dej! Jag kommer inte att göra IVF i oktober men troligen i början av november. Korta metoden med Fostimon. Det är också vårat fjärde försök i Falun. Är nyfiken på om du vet vad det kostar? Man fick ju bara hjälp från landstingen de första tre gångerna... Lycka till oss båda :)

• moonstar88

Hej lavinen! Känner igen dig sen någon tråd förut tror jag:).
    Eftersom vi inte fick något embryo tillbaka på vårt första försök så räknar inte landstinget det som ett försök så vi har fortfarande ett gratis försök kvar. Men eftersom vi även den första gången gick igenom allt förutom ET så tycker jag att det för vår del räknas som att vi gör vårt fjärde försök nu i oktober:).

Men jag är nästa helt säker på att det kostar ungefär 25 000:-!!! Sen kostar det extra om man vill frysa in eventuella embryon och eventuella FET.

Haha det samma:) Lycka till till oss båda!

• rosalila

Hej
    Jag går väntar på ägglossnings dag.
    Vi har ett embryo i frysen, som vi längtar efter att få sätta in.
    Har en liten tjej på 2 år som vi fått hjälp via Ivf i Falun.
    Nu vill vi ha ett syskon.
    Vill gärna vara ned i denna tråd.

• Lavinen

Det som är så bra med Familjeliv - man möts här och där! haha OKI! Så du tror att det kostar cirak 25000... Den som lever får se alltså! Jag hoppas att vi alla tre lyckas nu :) 

• rosalila

Hej tjejer
    Tack för en bra tråd
    Känner mig lite vilsen, vi har ett embryo i frysen som vi vill ha insatt.
    Vi startade i januari med ägg test, när vi väl fick glad gubbe på rätt dag var det fullt på Ivf eller fel dag typ måndag då blir insättning söndag, då är det stängt.
    Nu är vi i september och fortfarande inte fått en tid.
    Jag bara funderar på hur det fungerar :)

• Lavinen
    rosalila skrev 2013-09-17 22:05:01 följande:
    Hej tjejer
    Tack för en bra tråd
    Känner mig lite vilsen, vi har ett embryo i frysen som vi vill ha insatt.
    Vi startade i januari med ägg test, när vi väl fick glad gubbe på rätt dag var det fullt på Ivf eller fel dag typ måndag då blir insättning söndag, då är det stängt.
    Nu är vi i september och fortfarande inte fått en tid.
    Jag bara funderar på hur det fungerar :)
    Bra fråga. Jag trodde man fick hjälp relativt snabbt. Men kan de inte göra en stimulerad ägglossning då? Dvs du får ta medicin så att ÄL sker med bestämt datum inför ett FET...
  • moonstar88

Hej rosalila:) trodde också som lavinen att om det krånglar med äl så får man hjälp efter någon månad, har kliniken inte sagt något om det? Vilken klinik går du på?

Hoppas det ordnar upp sig. Hur många embryon har ni i frysen?

Vi har aldrig fått några embryon över till infrysning så jag vet inte så mycket om det:(

• Sindyrella1983

Hej!

Vi väntar på nästa försök och om vi har tur så startar vi nästa vecka med korta protokollet med puregon och orgalutran.

Det är vårt tredje försök, vi gör IVF för att jag har fått operera bort mina äggledare till följd av två utomkvedshavandeskap. Vi har inte heller fått några embryo till frysen, så jag hoppas lite att dom kan tänka sig att sätta tillbaka två denna gången.  

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?