• Sindyrella1983

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!

Vi väntar på nästa försök och om vi har tur så startar vi nästa vecka med korta protokollet med puregon och orgalutran.

Det är vårt tredje försök, vi gör IVF för att jag har fått operera bort mina äggledare till följd av två utomkvedshavandeskap. Vi har inte heller fått några embryo till frysen, så jag hoppas lite att dom kan tänka sig att sätta tillbaka två denna gången.  

• Sindyrella1983
    moonstar88 skrev 2013-09-18 15:52:22 följande:
    Sindyrella: Vad kul att du ska börja snart:)! Gör du samma behandling som förut eller är det något nytt du provar på?

Hoppas att du får något till frysen denna gång, Det underlättar ju väldigt mycket psykiskt om det färska försöket skulle misslyckas, eller så tänker jag i varje fall.

Jag gör samma denna gång, har fungerat väldigt bra förutom att ingen har klarat sig till frysen.
  • Sindyrella1983
    Moolie skrev 2013-10-15 09:18:10 följande:
    Hur har ni andra löst det med ledighet?
    Min chef vet, så jag har kunnat smussla lite, vi har ca en timme till kliniken så jag har ibland kunnat säga att jag är på ett ärende i samband med lunch eller dyl... Och sen sjukanmält mig vid äggplock och oftast fram till återföringen för att det inte ska vara så misstänksamt.
  • Sindyrella1983
    Har inte kommenterat här på länge.... men läser....

Vi har nu gjort vårt tredje försök som tyvärr inte heller lyckades. Så nu är våra landstingsfinansierade försök slut och en ny resa kommer så småningom att börja. Men vi ska ta en paus nu. Vi behöver det.... Mentalt är vi inte där vi vill vara för att gå igenom detta igen nu, vi behöver andas, hitta tillbaka till oss själva och göra massa roliga saker istället!
Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?