• Marisson

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej! Har precis gått igenom min 3e ivf. Blev överstimulerad denna gång, liksom alla andra gånger , så fick inte tillbaka något ägg. FET nästa cykel hoppas jag:) Blev gravid på mitt förra FET, men fick missfall i v 10. Så nu hoppas jag det ska gå vägen!

• Marisson

Internyttpåplusfronten: Håller tummarna för dig att alla blivit befruktade idag! Väntan är så jobbig..

• Marisson

Intetnytt: skönt att du fick ett bra ägg tillbaka! Första gången jag gjorde ivf fick jag ut 24 ägg och 22 befrutades men fick ändå inga ägg till frysen. Bara att kriga på och ska bli spännande att se om det går vägen för dig! Ruva lungt nu;)

• Marisson

Maya: Tror jag haft lite likt dig ,på varje äggplock (gjort 3st) har jag haft höga värden och massa äggblåsor. Dom brukar ta språng och växa till sig helt plötsligt men jag har blivit överstimulerad varje gång. Jag har fått menopur de två sista gångerna vilket ger mindre antal blåsor. Med golal-f fick jag ut 24 ägg!! Men det bliv pannkaka av allting, så hör om du kanske ska ta menopur nästa gång om du måste avbryta! Men hoppas du får fortsätta och allt blir bra! Förstår hur frustrerande det är..

• Marisson

Maya, vad dom förklarat för mig så ska äggen vara mellan 18-24 mm för att kunna användas. Det är ju en ganska stor spann. På första kollen så hade jag bara några få som växt sig över 10 mm alla andra var små ochnästa gång var det super ojämt(nu vet jag ju inte hur stora dina var), började också bli jättefundersam men sen tog alla ett språng och växte fort. Luddigt att förklara men fick iaf ut 13 ägg som alla befruktades. Så det behöver inte vara kört! Och bättre få ut några få bra ägg än massa halvdåliga:) på mig ökade dom aldrig dosen eftersom mina blodvärden var för höga. Därför jag inte fick tillbaka något ägg utan får göra FET istället! Hur ser dina blodvärden ut? Håller tummarna!

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?