Inlägg från: intetnyttpåplusfronten |Visa alla inlägg
  • intetnyttpåplusfronten

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej! Skriver i flera trådar nu, men blir alltid så sugen på att skriva när man är mitt i allt... :)

Jag är 26 år och maken 33, vi har försökt i 6 år att få vårt första barn. Sökte inte utredning förrän förrän i nov förra året, och i januari fick vi beskedet att jag är på väg in i klimakteriet, mina ägg håller alltså på att ta slut och det är därför jag inte blir gravid. Blev dock gravid i april-11, men det slutade i missfall i v.9.

I april i år påbörjade vi vårt första IVF försök, korta metoden, Puregon 250ie. Detta resulterade i endast 2 äggblåsor, och det gick därför inte vidare till äggplock.

Nu har vi gjort långa metoden, Suprecur och sedan Puregon 300ie. Det resulterade i 5 äggblåsor enligt VUL och idag hade vi äggplock. 7 äggblåsor totalt (lite för "normala", men mängder för mig!) och det resulterade i 6 ägg. Så om nu bara något vill befruktas så kommer vi att göra återinföring på torsdag...

Så långt har vi kommit hittills :) 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

Tack för era tummar! :D
    Av de 6 äggen så blev 4 befruktade, ett fint ägg som jag fick tillbaka, de andra tre var bra men inte bra nog för att sparas så inga till frysen.

Men nu är jag äntligen Ruvare för första gången! :D :D 

• intetnyttpåplusfronten

Jag vet inte när jag ska testa, tycker infon allmänt var lite halvtaskig faktiskt. Hur är det med sex t.ex, när kan man ha det igen? Det är väl risk för infektioner och sånt kan jag tro? Sen kommer inte jag våga mig på något på några veckor nu ändå, men tycker de borde informerat det.
    Jag har inte slutat röka än heller, har gått ner till 1 om dagen, inte heller det sa de något om vilket i mitt huvud omvandlas till att det är ok.. :s

Och sen TD, de sa att jag ska ta progesteron fram tills testdag, men de sa inte när testdagen är? :s 

• intetnyttpåplusfronten
    Moolie skrev 2013-10-14 21:08:46 följande:
    Utredningen började idag och vi kommer ha sprutstart runt den 21 januari! :) 
    Grattis! 
    Men om utredningen började idag så vet de ju inte vad felet är än?
    Eller menar du att ni var på första samtal inför IVF? :) 
  • intetnyttpåplusfronten

Ok. Jag vet inte riktigt hur det där fungerar, ursäkta om jag är för frågvis ;)
    Hoppas det går bra iallafall! Ni har ju nu tre månader att förbereda er! Tiden kommer flyga fram :) 

• intetnyttpåplusfronten

Haha :p Jo vi med, vi har berättat för i princip alla nu. Och jag ångrar mig faktiskt, de frågar titt som tätt hur det går och hur jag känner mig osv... Jag önskar att vi hållit tyst tills jag blev gravid istället. Nu har jag ju förstört chansen att överraska med graviditet :p

Men det känns som att de kanske funderat ändå varför vi inte skaffat barn än, vi är ju gifta och har varit tillsammans i så många år nu. Mest ville jag berätta för att de skulle sluta prata om bebisar hit och dit, jag har haft såna känsliga perioder att jag inte klarat av det. Det fungerade dock inte, de drar ingen koppling alls till vad vi genomgår och deras prat om andras bebisar... Så egentligen onödigt. Tänkte väl kanske på stödet också, men eftersom båda våra familjer är hyperfertila så är det ju ingen som kan förstå oss. De fortsätter med "slappna av så händer det" "om ni adopterar så kanske ni får ett barn efter det, jag vet en som fick det" osv.

Så jag tycker ni gör bra i att inte berätta ;) Fast ni kanske inte har lika skumma personer som vi :p 

• intetnyttpåplusfronten

Ah ok. Åhh, jag skulle inte ha berättat när vi började senaste omgången.. Ska nog inte säga nåt inför nästa, men förhoppningsvis så behövs det ingen nästa :)

Haha ja det var lite märkligt :o 

• intetnyttpåplusfronten

Samma här, har också 3h resa till kliniken :p Lagom kul inför ÄP förra veckan, fick kliva upp 3.30 :p

Jag sa till min chef att jag ska göra ett ingrepp och kommer att behöva vara borta den dagen ÄP var, och sen ev dagarna efter beroende på hur ont jag har (med ev ET i åtanke) :) 

• intetnyttpåplusfronten

Hehe ja inför ÄP var tiden så pass tidig att vi fick lov åka hemifrån 4.15 :p 
    på ET sedan fick vi en tid 11.00 så det var lite mer skonsamt :) 

• intetnyttpåplusfronten

Men nu ångrar jag att jag berättat för så många, eftersom de inte är så insatta (hyperfertila som de är) så verkar de alla tro att jag nu är gravid och det finns inte på kartan att det inte skulle lyckas. Min egen mor skrev precis och frågade hur jag och magen mår, och min styvmor har börjat planera för att "gosa" nästa sommar :s

• intetnyttpåplusfronten

Men jag har läst att menopur ska ge fler ägg? Jag har kört på Puregon och får ut få ägg, endast 2 första gången och 7 denna gång, och av vad jag har läst så får man fler av Menopur?

• intetnyttpåplusfronten

Bruna flytningar idag, så förväntar mig inget jättetrevligt på testet imorgon bitti... :s

• intetnyttpåplusfronten

Negativt idag på RD 13, och de bruna flytningarna fortsätter :/ Det är nog bara att inse att mensen kommer när som helst...

• intetnyttpåplusfronten

Nej, inga till frysen :/ 
    Lär ju inte bli nåt nytt försök förrän i februari, hoppas att mina ägg inte tagit slut vid det laget.. För ett år sen sa dem att det kunde vara försent inom ett halvår, så känns som att vi redan går på övertid här.. .:s 

• intetnyttpåplusfronten

Kroppen ska väl vila en cykel och då är det december och då är det juluppehåll, så spraya hela januari kanske och då blir det äp i feb.

Har inte gett upp på detta försök än dock, än så länge är det fortfarande bruna spottings och ingen riktig mens. Men iom att jag testade neg igår så lär det nog inte vara så mycket hopp ändå :( 

• intetnyttpåplusfronten

Har redan provat den, fick då bara fram två äggblåsor. .Så misstänker att det blir långa igen. Men vi får se. :)

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?