• Moolie

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Vi kör igång om en vecka då vi ska på ett inledande-samtal! :)

• Moolie

Vi sitter just nu nervöst och väntar i väntrummet... Undersökning och utredningsstart idag!

• Moolie

Utredningen började idag och vi kommer ha sprutstart runt den 21 januari! :) 

• Moolie
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-14 21:13:12 följande:
    Grattis! 
    Men om utredningen började idag så vet de ju inte vad felet är än?
    Eller menar du att ni var på första samtal inför IVF? :) 
    Eftersom vi redan vet vad felet är men de ville kolla mig lite med.

Min man har gjort en vasektomi för flertalet år sedan. Så jag skulle bara göra ett vaginalt ultraljud och kolla om där fanns några ägg. Där låg ungefär 14 st och väntade på att mogna. Så det såg bra ut! :) Sen skulle min man egentligen lämna prov han med. Men eftersom vi varit utan preventivmedel i två år (bortsett från hans ingrepp då) så har vi antagit att vasektomin fungerat! :)

Så, vi hoppar på ICSI med TESE direkt! :) Nu väntar vi bara på att allt ska landa. Vi vill inte ha jul-pressen på oss så jag flippar (som jag brukar göra varje jul! :P). Så vi sa januari! :)  
  • Moolie
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-14 21:23:30 följande:
    Aha ok, spännande! Hur många försök får ni? Eller betalar ni själva?
    Eftersom min man gjorde ett aktivt val själv och fick gå till en psykolog för sitt val så får vi finansiera det själva! :) Inget mig emot! :) 
  • Moolie

Fråga du på bara! :) Har jag INGET emot! ;)

Ja, jag hoppas det! :)

Usch... Både jag och min man är personer som berättar allt för vänner och familj... Nu känns det som om vi vänstrar eller något! Vi ljuger inte... Men att låta bli att berätta... Någon dag kommer vi säkert försäga oss! Ve och fasa!! Helst av allt vill vi vänta med att berätta tills magen verkligen syns! Kanske 5-6 månader... Men SÅ länge kan vi nog INTE hålla oss! ;) om vi får kämpa med att hålla tyst redan menar jag! ;)

• Moolie

Jag har sagt till min familj att vi inte kan. Han har 0 simmare pga ingrepp. Så de har backar otroligt mycket! Men de vet inte att vi har börjat försöka! :)

Vill gärna överraska då det blir första barnbarnet på min sida! :) På makens finns där en hel drös redan! Och sist någon berättade fick de knappt någon reaktion! :O Tror tom de sagt att det inte behövs fler barnbarn... Konstigt sagt...

• Moolie

Om någon frågar kommer jag säkert bli skitsur! :P tre av mina kollegor vet på jobbet. Mest för att irritationen ska dämpas... De får ju täcka upp för mig...
    Vi har 3h resa till kliniken... Så man kan inte bara smita ifrån en stund! :O

• Moolie

3:30?! Aldrig! :P Vi fick en 11.00 tid nu sist! Den var toppen! ;)

Känns det annars då, moonstar? Alltså om det inte lyckas...?

• Moolie
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-15 22:48:19 följande:
    Men nu ångrar jag att jag berättat för så många, eftersom de inte är så insatta (hyperfertila som de är) så verkar de alla tro att jag nu är gravid och det finns inte på kartan att det inte skulle lyckas. Min egen mor skrev precis och frågade hur jag och magen mår, och min styvmor har börjat planera för att "gosa" nästa sommar :s
    Usch då! :( Precis av den anledningen som vi inte berättar....

Jag har för plan att säga "Nej, jag fick missfall förra veckan." till mina kollegor om de börjar tjata.... Så blir det bannemig tyst på dem!  
Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?