• maya02

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!

Ny här i forumet! Jag och min man börjad med korta protokollet för 10 dagar sedan. Har fått ganska låg dos Gonal F då de var lite rädda för överstimulering. Var på VUL igår och blev helt förkrossad då det var bara ett ägg som var mer än 10mm. Läkaren var rädd att vi nog var tvugna att avbryta protokollet! Skulle höja dosen lite och sen nytt VUL imorgon och hoppas att några till har växt på sig!

Någon annan som varit med om samma sak och några fler vuxit till sig? Just nu känns allt riktigt jobbigt då jag var så glad att få börja efter all denna j*vla väntan! Känns som det aldrig kommer bli någon bebis!

• maya02

De höjde dosen till 125 + orgalutran nu och nytt VUL imorgon igen, så håller tummarna nu!!
    Moonstar88, jag har väldigt många folliklar så får jag för mycket hormoner så kan mina äggstockar som doktorna sa lite skämtsamt "explodera". Nu hoppas vi på äggplock i slutet av veckan.

Grattis Angelique! Ja man blir verkligen lite tokig ibland, men känns lite bätttre nu! :)  

• maya02

Kom nyss hem från mitt VUL. Fortfarande bara två blåsor som växt. Har många små men ingen som vill jobba för mig! Ny dosökning och VUL på onsdag igen! Lite drygt att gå på VUL varannan dag! Speciellt när det inte känns som det kommer gå vägen ändå. Är bereddd på ett avbrytande nu iaf.

Håller med om att alla frågor är jobbiga! Jag och min sambo har varit tillsammans länge, så folk verkar tycka det är dags för oss att skaffa barn. Å när man säger att det är lite trögt på den fronten så hatar jag kommetarer som "det kommer, sluta tänk på det bara." osv osv. Men tror nog alla fått liknande kommentarer här!   

• maya02

Marisson, har du också bara haft några få som växt och sen small det bara till när de ökade dosen? Förstår liksom inte hur de andra blåsorna ska hinna mogna till sig till imorgon, fast de ökade dosen till 150 IE. Eller till på fredag blir det ju igentligen, det är då det blir äggplock om det har hänt något till imorgon.. Har svårt för att tro det bara.. Å vad händer med de två blåsorna som redan är stora då, när man ökar dosen?

• maya02

Det blir äggplock på fredag iaf!! Dock har jag bara två ägg som är tillräckligt stora! Men läkaren tyckte de såg så fina ut samt att min slemhinna var fin så hon tyckte det var så synd att inte testa! Så det blir nog inget ägg till frysen utan hoppas bara ett litet fint embryo ska bildas! Förbrukar ju ändå inga poäng om det inte blir någon befruktning, så det känns ju bra.

Marisson: jag har aldrig lämnat något blodprov under stimuleringen! De har bara gjort ultraljud, femte idag på tio dagar!   

Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?