• pco

Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?

Hej!

Får man vara med?

Jag är inne på fjärde försöket och går på CA. Någon mer?

För första gången kör jag på korta metoden och ska spruta Menopur så fort mensen kommit.

Första försöket sprutade jag Gonal-F och hade 18äggblåsor men av sämre kvalité och började sen med Menopur som jag sen kört hela vägen vilket har resulterat i 12-13 äggblåsor av bättre kvalité. Till mig sa de att man får mindre ägg av Menopur vilket jag oxå fått men bättre kvalité, blev gravid på första med Menopur men slutade dock i mf v 6 :(

Lycka till allihopa!

• pco
    Angelique skrev 2013-10-23 21:59:17 följande:

Åh Moonstar, så tråkigt. Usch, vad ska man skriva? Stor kram iaf och lycka till med hur ni väljer att gå vidare.

Intetnytt: vad jobbigt. Det blir sån urladdning. Men det känns bättre igen om några dagar, och snart är du taggad på nytt försök. Förlåt men jag minns inte, hade ni i frysen eller hur var det?

Välkomna alla nya! Pco: när vi bytte till korta så blev sonen till, så det bådar gott!

Maya:stort grattis! Då håller vi tummarna på fredag. Och det kan ju mycket väl bli till frysen. Och kom ihåg, ett guldembryo räcker!

Tack snälla för ditt välkomnande :)

Åh grattis till sonen :) .. Undrar egentligen vad som är skillnad på långa o korta förutom att jag inte tar sprayen? Jag har hört om några som blivit gravid när man bytt till korta, men vad gör egentligen skillnad?

Hur ser er historia ut om man får fråga?
  • pco
    moonstar88 skrev 2013-10-23 16:12:15 följande:

Fick tråkigt besked idag. var ju på äp igår då de hittade 12 ägg. 5 av dem var tydligen omogna, men de övriga 7 såg bra ut. trots detta blev inget befruktat trots icsi:(. Hur gör man nu liksom?
    Vi har aldrig fått bra resultat vid våra ivf:er och det blir sämre och sämre för var gång:(. Vi börjar nu på allvar fundera på äggdonation, spermadonation, embryoadoption/donation, vanlig adoption.

Kommer nu att vara frånvarande från familjeliv för att komma i fas igen.

Lycka till alla andra som håller på och kämpar, kämpa på!!!

Åh nej vad tråkigt! Hämta andan lite o rå om varandra så ni får mer energi, det har vi gjort. ... Då kommer ni tillbaka sen med mer kämparglöd!

Jag håller tummar o tår för er nästa gång!
  • pco
    Angelique skrev 2013-11-04 20:34:22 följande:

Fick tillbaka en blasto-eskimå idag. Så nu är det bara att vänta och hoppas hoppas hoppas....

Va kul :) grattis till ruvningen :)

Lycka till!
  • pco
    rosalila skrev 2013-11-08 18:56:52 följande:

Vi fick tillbaka vårt nerfrysta embryo den 7 nov i torsdag var det test dag.
    Jag var så säker på att vi var gravida, jag tänkte inte ens göra testet.
    Men ett inte gravid blev resultatet!
    Jag blev så paff jusom jag haft alla grav symtomet, förstår nu i efterhand att det måste vart biverkningar av progesteron.
    Känner mig lite dum och naiv, jussom allt gick så bra sist trodde jag att vi skulle lyckas lika bra denna gång med syskonförsök.
    Lyckan är att vi har en liten go tjej som är ett mirakel.
    Min största önskan är att ni som kämpar för att få till en liten bäbis är stor, jag håller alla mina tummar och tår för Er.
    Det var lite om min resa.
    Kram på Er

Ååååh nej!

Gråt ut nu och ta dig sen i kragen och försök igen :) vi finns här allihopa!

Var på extra vul nyss och fortfarande svullen med ca 40 äggblåsor så vet inte än om jag kan få tillbaka nåt ägg sen :/ dock ser det ut som de flesta är ca 13mm och bara 4-5 som är på drygt 15 nu som man kan plocka på tisdag :/ ååh inget går som man vill juh!

Som sagt blir äp på tisdag iaf!
  • pco
    Angelique skrev 2013-11-09 13:49:44 följande:

Det är ju toppen med äp iaf pco. Det kommer gå fint smile1.gif

Tack :) jag hoppas det!

Hur går det med din blastis? :) känns det nåt?
Svar på tråden Ivf/icsi i oktober. Någon som vill ha en plats att skriva av sig på?