Inlägg från: Mandizx |Visa alla inlägg
  • Mandizx

Har jag gjort en abort nu?

Det skulle ha varit tvärtom, att du skulle få en liten blödning först och sen kraftiga blödningar. Men jag tycker inte du behöver vara orolig för din abort är fullgjord nu, för det har ju kommit kraftiga blödningar och klumpar. Och sen kan det vara så att du var på G att få missfall men när du tog tabletten så kom missfallet ut fortare utan slidtabletterna om du förstår vad jag menar.

Så vilket fall som helst så kan du inte vara gravid längre :)

• Mandizx
    Anonym (Orollig) skrev 2013-09-29 00:24:54 följande:

Dock sade hon att allt såg bra ut på ultraljudet? Det borde väll synas om jag hade fått missfall eller skulle få?:S

Usch, hoppas du inte fick allvariga skador, fast då hade du kanske inte skrivit här. Nja, missfallet kan ibland ligga o vänta på att komma ut ibland har jag hört från en barnmorska. Allt kan se bra ut på ett ultraljud fast att man senare får ett missfall, eftersom du var tidigt gången, det har hänt många. Och du kan ju ha fått missfall samtidigt som du tog dina abort tabletter som gjorde det snabbare för missfallet att komma ut.

Men du ska väl komma på efterkontroll 2-3 veckor senare? Om det slutat blöda efter max 2 veckor så har allt gått bra, om du fortfarande blöder massor så måste du höra av dig till gyn för att se så allt är ute
  • Mandizx

Dom kan tyvärr inte se om man kommer få missfall eller inte på ultraljud, däremot kan dom säga om något inte stämmer att det kanske beror på ett pågående missfall, men i ditt fall så allt bra ut just då och då kan dom inte se framtida missfall. Men behöver ju inte vara missfall du fått, utan bara att du blödda tvärtom, men du har iaf gjort en abort nu, för det har ju kommit blod o klumpar det är det viktigaste, och att det inte blöder för mycket efter nån vecka.

• Mandizx
    Anonym (ledsen) skrev 2013-09-29 13:39:54 följande:

Tycker absolut du ska kolla upp dig! Be om ultraljud! Är inte alls säkert allt är ute!
    Jag gjorde en medicinsk abort och blödde MÄNGDER i 4 timmar! Kände inget tvivel om att allt var ute. hade som mensblödning efter. Sen ökade blödningarna men jag trodde det berodde på att jag rörde mer på mig. Tillslut ringde jag o rådfrågade. Jag fick en tid, för den jag pratade med misstänkte att livmodern kanske inte orkade dra ihop sig själv. Men det visade sig att jag fortfarande var gravid! Helt overkligt allt ihop!  

Man blöder oftast i några dagar/en vecka, och om blödningar inte minskat så ska man kolla upp sig. Och om du menar att du fortfarande var gravid via ett graviditettest så stämmer det inte. Man ska inte kolla gravidtest förrän 3 veckor efter aborten. För hade jag testat mig 1 vecka efter jag gjorde min abort för länge länge sen så hade jag på gravidtestet fortfarande varit gravid trots att jag inte har något inom mig. För det höga haltet av de man har inom sig när man är gravid sitter kvar i ca 2-3 veckor efteråt.

Så du som skrivit tråden, var inte orolig! Vänta tills du har tid till efterkontroll, om du nu inte blöder alldeles för mycket och det inte minskar.
  • Mandizx

Om du fortsätter blöda mycket efter 1 vecka så ska du kolla dig,för då kan det finnas rester kvar, men har dina blödninar minskat så kan du bara vänta in efterkontrollen som brukar vara 2-3 veckor efter och då brukar de inte va något fel :)

• Mandizx

Tyvärr så vill jag bara säga då att man vill inte utföra ultraljud bara för att. Jag ville ha ett ultraljud när jag gjorde abort och jag fick inget. För minskar blödningar med tiden så är det inget, och dom hade rätt. Dom gör ultraljud endast om du fortfarande blöder kraftigt så som ovanstående gjorde, i veckor efteråt.

Tjejen som skrev tråden frågade om detta var normalt, med att blödningarna kom tvärtom. Inte något om sorg eller att hon blöder fortfarande..

Svar på tråden Har jag gjort en abort nu?