Inlägg från: Anonym (Orollig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orollig)

Har jag gjort en abort nu?

Plussade, var 5+5. Bestämde mig för abort av privata själ. Torsdags svalde jag tabletter jag fick fr kliniken och som jag uppfattade det skulle detta stoppa celldelningen och jag skulle må bra alt få en LÄTTARE blödning. Sedan skulle jag ta fyra slidtabletter som "genomför" sjäälva aborten och man kan blöda kraftigare och få slemklumpar, etc.

Hur som helst, svalde tabletten i torsdag och i fredags fick jag svimmattacker, spydde upp allt jag åt, fick väldigt kraftiga blödningar och massa ovanligt stora klumpar (lite större än en människonäsa) vid flertal tillfällen. Idag, lördag då jag skulle föra upp slidtabletterna hände ingenting? en liten mindre blödning bara.

Nu undrar jag, vad är det som har hänt. Är det så en abort ska vara?

Ringde 1177 och hon tyckte att allt hänt lite tvärtom.  Att jag skulle få en lättare blödning under fredagen och blöda kraftigt och få klumpar under lördagen. Någon som genomfört abort eller en barnmorska här kanske?

Ringt kvinnokliniken men får dessvärre inte tag på de. 

• Svar på tråden Har jag gjort en abort nu?
  • Anonym (Orollig)
    Anonym (*) skrev 2013-09-28 21:23:14 följande:
    Ring till gyn deras avdelning, eller så åker du till akuten så kommer gyns läkare att undersöka dig. Lycka till :)

JAg har ringt kliniken där jag var, och deras telefontider är på vardagar. Ringde kvinnoklinik akutmottagning i min stad och närliggande stad. Där var det ingen som svarade, man hamnade inte i någon kö. Och, på den andra mottagningen ringde det bara upptaget .. :/
  • Anonym (Orollig)
    Mandizx skrev 2013-09-28 23:09:01 följande:
    Det skulle ha varit tvärtom, att du skulle få en liten blödning först och sen kraftiga blödningar. Men jag tycker inte du behöver vara orolig för din abort är fullgjord nu, för det har ju kommit kraftiga blödningar och klumpar. Och sen kan det vara så att du var på G att få missfall men när du tog tabletten så kom missfallet ut fortare utan slidtabletterna om du förstår vad jag menar.

Så vilket fall som helst så kan du inte vara gravid längre :)

Åhh, misstänkte också detta. Kort efter jag blivit gravid (viste inte om det då utan fick veta det när jag besökte barnmorskan som berättade att jag var gravid) var jag med om en bilolycka, och lades in på sjukhus flera dagar, röntgades fick massa starka mediciner etc. jag förfrågades om jag var gravid och jag svarade nej. viste ju inte om det. borde jag inte fått en missfall direkt, då? fyra veckor efter olyckan fick jag veta att jag är gravid, då var jag ii v 5+5. Borde väll ha fått missfallet tidigare än då jag tog tabletterna?

Hur som helst. Tack för svaret. Vill helst slippa en skrapning. 
  • Anonym (Orollig)

Dock sade hon att allt såg bra ut på ultraljudet? Det borde väll synas om jag hade fått missfall eller skulle få?:S

• Anonym (Orollig)

Jag har inte alls rikliga blödningar under min mens, har enbart någon dag och får så lite att jag skulle kunna behålla samma binda under en och samma dag (dock gör jag inte det pga hygieniska själ)

Blödde ii fredags ca 6h, blod och klumpar fastän jag bara tagit första tabletten. Lördagen då jag tog slidtabletterna fick jag bara enorma värkar (Sådana jag normalt brukar FÅ vid mens, får dock överdrivna smärtsamma värkar) och idag, natten till tisdag, har jag fortfarande blödningar till och från. rikliga blödningar, flytande blod, slemigt blod osv.

Svar på tråden Har jag gjort en abort nu?