Nej, inte graviditets test. Det vet jag att man ska vänta 4-5 veckor efter. Ultra ljud. Det mesta var kvar. Vet inte hur mycket, ska be om min journal imorgon. Jag fick tid för skrapning dagen efter.
Nu menar jag inte att alla medicinska aborter misslyckas! Men känner man sig tveksam ska man kolla upp sig!
Personligen tycker jag inte det ska misslyckas NÅGONSIN! Det är säkert en jätte liten procent, men det är ändå människor vi pratar om. Genom alla år det funnits medicinsk abort är det hundra, säkert tusentals människor som fått genom lida en hemskt psykiskt nederlag! Även om man är 100% säker på abort, kan man må jätte dåligt av det.
Jag tyckte min medicinska abort funkade som dom sagt det skulle. Hade inget ont. O även fast jag blödde mängder hade jag koll på läget. Men jag mådde psykiskt dåligt. Och sörjde. Efter 2 v hade jag kommit en bra bit på vägen o börjat jobba igen. Kunde se ljuspunkter. Vara glad o skratta. Så som en blixt från klar himmel förändrades allt! Var helt oförberedd! Fick börja om sorgearbetet från början.
Ja menar inte att man ska se det värsta direkt, men man ska vara medveten o om det känns fel o osäkert, som det verkar att det gör för henne som började tråden, ska man kolla upp med kunnig personal! Vi här kan ju inte ge diagnos el rättvist bedömmande. Ett ultraljud är så enkelt o kostar inte mycket!