Inlägg från: evitape |Visa alla inlägg
  • evitape

abort pga ekonomi

Anonym (J) skrev 2013-09-30 01:13:20 följande:
    Fast 3700 är totalt med alla bb inte extra för ett till barn
    tror bostadsbidraget ökar rätt mkt med barn nr tre om ni ej har så stor inkomst. 
    det bästa ni kan ge era större barn är väl ändå att ge plats för deras syster eller bror? det är mycket mera värt än allt ytligt fjäsk kring märkeskläder och allt annat som smarta köpmän lurar på folk och i synnerhet barn och unga. Såå mycket bättre med en uppfostran där man lär barnen kärlek och medmänsklighet istället för att falla undan för grupptryck.
  • evitape
    Anonym (...) skrev 2013-10-02 07:40:39 följande:
    Jag va lite i samma situation för snart 9 år sen ekonomin sög blev gravid med 4 barnet med ett ex bokade tom aborttid va på sjukhuset på vul läkaren ville ge mig abort piller direkt med hänvisning att jag inte skulle fixa de då min 3a va 10 månader jag blev förbannad och menade hur fan kan veta det så jag slängde igen dörren och stack därifrån bästa beslutet någonsin nu har jag snart en härlig dotter på 8 år visst ekonomin har varit kämpig gått upp och ner men ångrar inte mitt beslut alls :) lycka till !
    BRA gjort!
    Så oförskämt och hänsynslöst av sjukhuspersonal att försöka få dig att avliva ditt eget barn, visar på deras egna fördomar.
    Och det är ju aldrig DE som efter aborten behöver leva med smärtan över förlusten av eget barn...

• evitape
    Anonym (pest&pina) skrev 2013-09-29 23:04:59 följande:
    Så satt man här i en rent förjävlig sits,gravid med tredje barnet och en inkomst som kärvar rätt ordentligt. Har det kärvt nu med två barn och med tre lär det knappast bli bättre. Är livrädd rent ut sagt! Jag har satt mig här själv,eller vi snarare. Kunde ha varit mer noggrann med skydd intalar jag mig. Vill verkligen ha det lilla fröet ,känns fruktansvärt med abort. Vet inte varken ut eller in. Det mest förnuftiga vore antagligen att göra abort men det känns som att hjärtat går i bitar av tanken. Men tanken på att inte klara ekonomin och ge de barnen vi redan har allt de får nu ger mig sån enorm ångest. Vet inte vart jag vill komma med det här mer än att få skriva av mig :(
    Jag skulle bestämt avråda till abort. 
    Blir så arg när jag läser det du beskriver, tycks ha blivit en trend att kvinnor som blir gravida ska få jättedåligt samvete om de inte genom abort låter döda avkomman. Ursäkta att jag använder ordet döda, bara för att det är tabu att säga sanningen så ska vi våga nämna saker vid dess rätta namn. Oavsett vad man tycker om abort, rätt eller fel, så innebär det att man avlivar den individ som växer i kvinnans livmoder. Det kan aldrig vara rätt att samhället trycker på om att man måste göra abort bara för att man inte är stormrik.
    Vadå, vi lever väl inte i fattigaste Afrika, eller? Här i landet har man ju ändå det man behöver för att klara sig skapligt bra även om det finns en del lyx man måste avstå från, ofta sådant som bara är en ouppnåelig dröm i de flestas ögon på denna jord men som räknas som "normalt" liv här i Sverige.

Största lyxen måste väl ändå vara att vara omgiven av sin familj och att ha egna, härliga barn runt sig ?!!!
    Vilken lyx eller status på jorden skulle uppväga det ? Skulle man hellre vilja bo i ett palats och ha råd att ligga på stranden på Maldiverna veckovis, men ha vetskapen om att en dyrbar familjemedlem man egentligen inte velat abortera aldrig fick leva sitt liv? Nej!

Finns det hjärterum finns det stjärterum! Lyssna till ditt eget inre och klassa inte ner dig/er som trebarnsföräldrar pga den tillfälliga ekonomisk situationen. Kan ej se att det är dyrare att vara trebarnsfamilj, snarare att man får mer i barn- och bostadsbidrag osv. 
Svar på tråden abort pga ekonomi