Är det vanligt? Jag har aldrig hört om att folk får panik vid 3e? Inte dom människorna man har ikring sig i allafall, dom verkar väldigt lugna och barnkära, Så man undrar ju vad som var fel på en själv? Men är nog säkert som du säger, man är ju rädd för att det ska vara en STOR skillnad på 2 och 3... Men 1-2 var ju en stooor skillnad och var en svår omställning, numera är man ju van
Tack så mycket, det känns lite skräckblandad förtjusning att vänta nr 3. Panik, rädsla, hur kommer de andra barnen ta det? Kommer vi orka? Hur påverkar det oss ekonomiskt blahablaha...listan kan göras lång om man börjar rabbla. Säkert ungefär samma som du tänkte när du valde att göra abort?
Jo om du skriver i "sök rutan" och söker på
tredje barnet. Så finns det mängder med trådstartare som har varit i exakt samma situation som dig. Att dom fick panik, gjorde abort och ångrade sig djupt efteråt. Så tror absolut att det är vanligare än man tror! När jag plussade satt jag i två dagar och läste om andra i min situation som väntade tredje barnet, vissa hade gjort abort och ångrat sig och vissa valde att behålla trean men var orolig och rädd för den nya situationen.
Nu menar jag ju såklart att inte alla är rädd för nummer tre
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Men det är absolut vanligt! Och vanligt att man gör abort för att man tror att man "inte klarar av det" pga olika omständigheter.
Sen till dig som hävar att det är alldeles för enkelt att göra en abort. Klart om fasiken det ska vara enkelt, vi lever ju på 2000-talet och inte 1938.
Ibland är det så att vissa människor inte ska ha "rätten" att få fler barn för att man har gjort en abort, för att vissa i samhället inte kan få barn...helt sjukt att man ska behöva bestraffas.....
Sen angående när man kan skaffa barn, en abort är ju lika med = framkallat missfall. Dom som får missfall börjar försöka redan månaden efter! Så bara kör på TS!!