När kan man börja skaffa barn efter en abort?
Jag och min man väntade vårt 3e barn..
Vi hade velat fram och tillbaka i ett års tid om vi skulle skaffa fler eller inte? Båda ville men var rädda för förändring, så vi sa "blir det så blir det" och det tog 6 månader,
Men jag i mitt hormontillstånd ville göra abort, men mannen ville behålla.
Stundvis ville jag behålla men var livrädd för alla förändringar och om vi skulle ha ork? Även om vår relation var stabil så vart man att tänka, kommer vi orka?
Jag har gjort en abort i´tidigare när jag var riktigt ung (14 år), och den aborten ångrade jag aldrig, det kändes bra och lättnad från första stund.
Aborten nu kändes aldrig som en "lättnad".. Jag ångrade mig redan vid första tabletten men genomförde fast jag ångrat mig med tanke på skador, och missfalls risk... jag grät hela tiden under hemma aborten. jag har mått så dåligt.
Nu har jag gråtit dagligen, jag vill gärna ha ett 3 barn, Jag vill ju ha större familj, jag kan INTE FÖRSTÅ varför jag gjorde abort? Varför? Varför? Ångrar mig att jag inte vågade mig på ett tredje.. Nu inser jag ju att jag ville hela tiden, men jag var rädd. Jag vill inte vara rädd jag vill ha fler barn.
När kan man börja planera in ett barn efter en abort? När kan man bli gravid utan att det ska vara problem efter aborten?