Inlägg från: MinnieMouse |Visa alla inlägg
  • MinnieMouse

När kan man börja skaffa barn efter en abort?

För en månad sen gjorde jag också en abort. Tredje graviditet. När jag tog tabletter det kändes så självklart. Vi skulle inte ha fler barn. Men sen två-tre veckor efter kunde jag inte sluta tänka på vad jag hade gjort. Varje kväll så fort jag var själv grät jag. Och jag gråter fortfarande. Jag ångrar mig. Nu har vi, jag och min man pratat om det. Nån dag så ska vi bli gravida igen. Du är inte ensam. Jag vet precis hur det känns. Ärligt talat det är så skönt att jag inte är ensam som har gjort något såå dumt. Lycka till syster! Kram

• MinnieMouse

Tack till dig också. För mig var det också en lättnad att läsa den här tråden, att det finns flera som tänker som jag och flera som är i samma situation som jag. Jag har inte pratat med någon om det här. Ingen av mina nära och vänner vet vad jag har gjort så det känns lite skönt att läsa tråden. Jag kan bara hålla med om att jag känner precis som du. Blir jag gravid igen och det hoppas jag att jag gör då kommer det att vara ett önskat barn. Jag började jobba på nytt ställe samtidigt som jag fick reda på att jag var gravid och det gick ju inte ihop. Så jag tänkte att det ända alternativ var att göra en abort. Nu i efterhand inser jag att det var fel tänkt. Hade jag bara pratat mera med någon annan så hade jag kanske tänkt om men vad kan man göra nu. Gå vidare men det tar tid.

• MinnieMouse

Nu har vi bestämt oss för att bli gravida igen. Det var stor sorg efter aborten som jag känner att jag inte klarar av, om jag inte blir gravid igen. Finns det flera som har gjort abort som ångrar sig och vill försöka igen?

Svar på tråden När kan man börja skaffa barn efter en abort?