Inlägg från: Anonym (ångerfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ångerfull)

När kan man börja skaffa barn efter en abort?

Har gjort abort för en månad sen. Ångrar det djupt. Har två barn så hade blivit nr tre..

Kan känna igen mig i det mesta du skriver ts. Var så bombsäker på mitt beslut, tvekade aldrig sista veckan. Hormonerna måste spelat mig ett spratt! Så fort jag svalt första tabletten ångrade jag mig. Så fort gravidhormonerna började gå ur kroppen var det precis som jag vaknade upp ur en dröm, levt i en dimma.Grät när jag gjorde hemaborten. lusläste här på fl om man kunde genomföra trots man tagit första tabletten. Ringde bm och rådgjorde. De menade att risken var väldigt stor på missfall efter det. 

Min situation var inte stabil. Har problem med min dotter, adhd och tonåring. Många sömnlösa nätter, har en liten pojke också, som kommer mycket ikläm.Tyckte som sagt det var väldigt starka skäl till abort. Nu känner jag att jag hade klarat av det och absolut vill ha en till! Känner absolut igen mig. Hade önskat BM hade lyssnat mer på mig. Frågade ju om jag var säker. "Tror det" svarade jag. Hon erbjöd kurator hjälp efteråt.Tackade nej. Säger som ts, varför, varför?? 
    Vill absolut försöka med en till så fort allt kommit igång. Inte vågat säga det här till min karl heller. Han tror ju detta är något jag inte vill. Vad säger era karlar? Skönt se det är fler som tänker lika!        

• Anonym (ångerfull)

Härligt att höra att din man också vill ha fler:)

Hur går det? Följer er gärna som gjort abort hur det går. Har själv precis fått första mensen. Det här med äl stickor hur funkar det?

Ska prata med min man också. Rädd han tycker jag är helt knäpp som precis gått igenom detta och nu vill jag inget annat än bli gravid! Hoppas han förstår!

Svar på tråden När kan man börja skaffa barn efter en abort?