• sunset

lilla juni 2014 tråden.

absolut men vad menar du med mindre? ;)
    jag är beräknad 25:e juni och är jättegärna med. :D

• sunset

jo det har du helt rätt i. nu blir vi kanske lite färre. skulle vara skönt. och ja det går verkligen inte att komma in i det.
    yes första barnet är det för oss.
    för er då?

var så perfekt. plussade på vår 3 månaders bröllopsdag. så exakt tre månader efter. hihi. men det är roligt att man bara kände det på sig.
    jag vaknade på morgonen och sa till min man att älskling jag tror att jag är gravid. och japp det var jag.

• sunset
    mammafia84 skrev 2013-10-24 11:49:55 följande:
    Jag följer med er. =) 
    hur mår ni idag?
    Själv mår ja illa =( Men testar med en tablett mot de och lite mat.

Hur går de med juni tråden på facebook? 
    jag mår prima faktiskt. tuttarna värker som vanligt och maken lyckades klämma till dom fint i morse när han skulle ge mig en hejdåkram men ja jag överlever väl. illamåendet är inte så farligt faktiskt men det hinner väl. mår bara lite illa på morgonen.
    sista testet idag också. nu får jag inte testa mer.

ja den på facebook vet jag inte. eftersom jag inte gärna går med där ifall man hittar någon man känner. då vill jag göra det senare. så jag avvaktar.

• sunset
    mammafia84 skrev 2013-10-24 11:55:37 följande:
    Ja mina bröst ömmar oxå och har til min å sambons stora förtjusning svullnat lite =)
    det skulle vara en sluten grupp, jag vill inte heller att folk ska veta om min graviditet ännu =) 
    jo det är ju en sluten grupp men man vet inte om det är någon i ens krets som kanske mot förmodan också skulle vara gravid. så jag håller mig borta en stund till. går in sen efter jul tror jag.

haha ja och värre blir det nog säkert. mina vet jag inte om dom svullnad så mycket men dom är väldigt hårda tycker jag.
  • sunset
    zaybia skrev 2013-10-24 11:57:05 följande:
    Jag vill gärna vara med :) jag är beräknad 25/6 och det är mitt första barn :)
    välkommen. hur gammal är du? :D
  • sunset
    zaybia skrev 2013-10-25 09:22:56 följande:

Tack så mycket! :) har längtat såå efter det här :)
    jag vet precis vad du menar. när man äntligen är där. har längtat i flera år men har inte varit läge förrän nu att skaffa första. vi ville ju bara klar med utbildning, ha fast jobb, gifta oss och lite sådant innan det var läge. men nu så. det roliga var dock att när vi fick plusset så tänkte vi bara att vi väntar in den här mensen och sen så pausar vi så kan vi köpa hus först. haha
  • sunset
    harvey369 skrev 2013-10-25 13:37:09 följande:
    Hallo! 26-28 juni här. Lite osäker, har lite längre cykel och inte riktigt kolla på när jag har ÄL. 23 år gammal, killen 31, blev gravid av en slump, är i v 5+0, och jätterädd för MA. Generellt, alltså. Sen hjälper det väl inte att symptomen börjar försvinna! Inge molvärk eller ömma bröst längre. Ingen blödning dock.,
    Rökt 1 paket om dagen i 10 år,  slutade direkt efter plusset, lite stolt. 
    Jo, Anakin ska ungen heta (: 
    välkommen. men här väntar vi barn och inte missfall. bara dumt att oroa sig och jag personligen är rätt trött på alla som hela tiden ska prata om det och dra upp det. trådarna blir så tråkiga då. Men det kanske bara är jag som tycker?

och jag tror nog inte att det är jätte ovanligt att symtomen kommer och går. så oroa dig inte.
    häftig namn ni valt. :D
  • sunset
    zaybia skrev 2013-10-25 14:10:48 följande:

Ja det var lite samma här. Jag ville först få fast jobb, manne har haft sitt sen tio år tillbaka, ville ha en större lägenhet först så man inte står där och inte har plats till en bebis. Jobbet fick jag för ett år sen men har hört så många som fått sparken från provanställningen när de berättat att de va gravida (bl a en i samma by där jag bor) så jag ville att den skulle va över oxo. Så när allt sånt praktiskt var kirrat slutade jag med p-pillerna på studs :) tog ca 5 månader efter att jag slutat med dem :)
    härligt. ja jag fick min tillsvidare ganska omgående efter examen. så det känns bra. älskar dessutom mitt jobb så det känns ju ännu bättre att ha det att gå tillbaka till då.

ja vi skaffade också en större lägenhet. men det gjorde vi på en gång när vi bytte stad efter studierna eftersom vi visste att det skulle bli en bebis någon gång.
    härligt. vi körde igång 1 månad innan vi gifte oss sen tog det sig på vår 3 månaders bröllopsdag. :D så det var perfekt.
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-25 14:37:43 följande:
    Tänkte skriva in en bf lista i topicen. Ska jag skriva vart vi bor också?
    ja varför inte :D
  • sunset
    kattisch skrev 2013-10-25 14:46:34 följande:
    Får inte till det här med att ändra topicen från mobilen men vi kan ju ta det i ett vanligt inlägg så länge. Uppdatera gärna.
    ja dom där mobilerna är inte bra när det kommer till familjeliv. :S tyvärr.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.