• zaybia

lilla juni 2014 tråden.

Jag vill gärna vara med :) jag är beräknad 25/6 och det är mitt första barn :)

• zaybia
    sunset skrev 2013-10-24 13:31:09 följande:
    välkommen. hur gammal är du? :D

Jag är 27 år :)
  • zaybia

Jag har haft ont i magen i tre veckor och det ena bröstet började ömma idag. Trött är jag oxo, känns som att jag skulle kunna sova dygnet runt :P mwn jag slipper iaf illamåendet och det är jag glad för! :)

• zaybia
    kattisch skrev 2013-10-25 08:54:49 följande:
    Välkommen! och grattis till första barnet!

Tack så mycket! :) har längtat såå efter det här :)
  • zaybia
    kattisch skrev 2013-10-25 10:49:37 följande:
    Är det planerat sen länge zaybia? Nu har jag fått tid för inskrivning 8/11 och vul 11/11.

Jag har velat ha barn i ett år nu ungefär, mannen gick med på det i våras så vi har provat sen dess :)

Han har ett barn sen tidigare så därför kände han sig inte riktigt redo förrän nu.

Hehe va bra att du känner det :) (fast det kanske låter dumt :P) jag känner fortfarande inget illamående nen brösten e fruktansvärt ömma nu!
  • zaybia
    sunset skrev 2013-10-25 13:28:20 följande:
    jag vet precis vad du menar. när man äntligen är där. har längtat i flera år men har inte varit läge förrän nu att skaffa första. vi ville ju bara klar med utbildning, ha fast jobb, gifta oss och lite sådant innan det var läge. men nu så. det roliga var dock att när vi fick plusset så tänkte vi bara att vi väntar in den här mensen och sen så pausar vi så kan vi köpa hus först. haha

Ja det var lite samma här. Jag ville först få fast jobb, manne har haft sitt sen tio år tillbaka, ville ha en större lägenhet först så man inte står där och inte har plats till en bebis. Jobbet fick jag för ett år sen men har hört så många som fått sparken från provanställningen när de berättat att de va gravida (bl a en i samma by där jag bor) så jag ville att den skulle va över oxo. Så när allt sånt praktiskt var kirrat slutade jag med p-pillerna på studs :) tog ca 5 månader efter att jag slutat med dem :)
  • zaybia
    Kiwilibe skrev 2013-10-25 13:52:06 följande:
    Hej!:) Här är ett + till:) bf 26 juni så jag gick precis in i vecka 6 nu alltså 5+0? Första barnet, rörigt med veckorna men tror jag fått kläm på det. Har hört om så många som fått missfall så vågar inte planera för mycket ännu.. Hoppas det blir en bebis av detta och inget missfall...

Jag e oxo lite skraj att d ska bli ett mf, har bara berättat för mamma om det och vågar inte heller riktigt planera nånting än :/
  • zaybia
    harvey369 skrev 2013-10-25 13:37:09 följande:
    Hallo! 26-28 juni här. Lite osäker, har lite längre cykel och inte riktigt kolla på när jag har ÄL. 23 år gammal, killen 31, blev gravid av en slump, är i v 5+0, och jätterädd för MA. Generellt, alltså. Sen hjälper det väl inte att symptomen börjar försvinna! Inge molvärk eller ömma bröst längre. Ingen blödning dock.,

Rökt 1 paket om dagen i 10 år,  slutade direkt efter plusset, lite stolt. 

Jo, Anakin ska ungen heta (: 

Vad bra att du slutade röka! Jag var oxo rökare innan, slutade i februari detta året för att inte påverka fostret alls :)
  • zaybia
    kattisch skrev 2013-10-25 14:28:44 följande:
    Är också storrökare annars men har slutat efter varje plus. Tur nog så fick jag fast anställning inom kommunen för en vecka sedan. Jobbar inom hemtjänsten.

Jobbar oxo inom vården fast på ett äldreboende. Är den tredje som väntar barn där nu :) Tycker alla är duktiga som slutar röka, hoppas ni (läs vi) kan fortsätta med rökstoppet efter bebisarna är komna oxo :)
  • zaybia

Jag ska på mitt välkomstsamtal på onsdag 30/10. Får väl fler tider o så där då :)

• zaybia
    kattisch skrev 2013-10-30 10:20:34 följande:
    Skulle varit trevligt om man varit lång och smal. Gravidmagen blir så mycket snyggare då

Håller med, här syns inte ett smack och lär inte göra på ett tag heller. Har blivit lite svullen dock för jag kan inte knäppa min jacka längre :P men desto lättare är det att dölja det för de som inte har fått reda på det än :P
  • zaybia
    malin1985 skrev 2013-11-14 12:28:21 följande:
    Nån mer än jag som måste springa och kisse varje halvtimme och så kommer det bara lite grann? Före idag har det iallafall dröjt ca 2 timmar mellan toalettbesöken om jag inte druckit överdrivet mycket. Är i vecka 8 nu och läste att livmodern växer mycket nu så måste väl bero på att den blivit större och trycker på?

Håll koll bara så det inte är urinvägsinfektion. Kan ju vara som du säger men får du mer symptom på uvi så kolla upp det direkt. Vi är ju lite känsligare nu under graviditeten för just uvi.
  • zaybia
    Sofieri skrev 2013-11-27 19:35:59 följande:
    Som jag befarat, en dag efter att jag sagt till om min sjukskrivning så fick jag sparken. Hmm, undrar varför...;)

De får inte lov att sparka dig pga att du e gravid. En arbetsgivare gjorde så mot en provanställd här i åstorp i somras. Hon valde att gå vidare med det via facket, vann och fick tillbaka sitt jobb. Hennes arbetsgivare påstod att det inte var pga graviditeten som hon fick sparken men eftersom hon fick det bara någon dag efter att hon berättat det så var det rätt uppenbart. Samma i ditt fall tycker jag. För övrigt så har jag varit på inskrivning idag (9+6) och allt var bra :) behöver inga vitaminer eller några järntabletter :) UL är bokat till den 27/1 :)
  • zaybia

Tycker att dwt är fruktansvärt att arbetsgivare ens gör så :( jag ville gå färdigt min provanställning (den slutade i juni) innan jag slutade med preventivmedel bara för att jag var rädd att samma skulle hända mig. Men blir man sjukskriven kan man ju inte hjälpa och det är en skam egentligen att de sparkar någon pga det :(

• zaybia

Vi kommer att börja handla saker efter rul som för den delen är om två veckor! :)

När det kommer till vagn har vi tänkt oss en Teutonia Prestige :) den enda vagnen som uppfyller de krav jag har :P

• zaybia

Ska på rul på måndag! Har inte gjort nått tidigare så det blir första gången jag får se bebisen :) vi ska dit redan 0745, ville inte vänta halva dagen så jag tog så tidigt som möjligt :P så om fem dagar e d min tur! :)

• zaybia

Vi var och handlade en massa idag, bodys, pyjamaser och strumpor :) köpte även sängkläder till bebis :) vagn har vi inhandlat och säng ska jag hämta hos syster. Det är min styvsons gamla säng vi tar tillbaka. Så bilstolen och lite annat smått o gott är även på gång :) tar lite i taget istället för att stå i sista stund och behöva köpa ALLT. Sen ville bebis inte visa om den var en flicka eller pojke och här får man bara ett ul så för oss blir det en överraskning och allt vi köper/får är neutralt.

• zaybia

Jag förstår dig, riktigt tungt att jobba för mig med. Jobbar på ett äldreboende. Men jag har totalt sex arbetsdagar kvar, fram till nästa torsdag sen har jag semester två veckor och sen börjar min gp. Det ska bli så skönt!

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.