• miao81

lilla juni 2014 tråden.

Kul med en "mindre" grupp. Jag har bf 19/6 men räknar med att gå över, fick min son efter att jag gått två veckor över tiden. Fick värkar kvällen innan igångsättning va inbokad. Några i sthlm?

• miao81

Några tips på hur ni hanterar magknip? Jag har så int i magen hela tiden, känns som att tarmarna knappt jobbar alls längre...

• miao81
    Cassidy skrev 2013-11-02 07:10:14 följande:
    Jag kan av någon anledning bara 'lätta på trycket' på morgonen. Resten av dagen kommer inget... Kombinationen kräkfärdig, vrålhungrig + magknip gör mej till en underbar fru just nu! =)

Precis samma här! Jag är så trött på mig själv, tycker synd om min man som måste stå ut. Jag kan typ laga mat, vara vrålhungrig, ta en tugga för att sen å superont och måste lägga mig ner.
  • miao81

Läste era inlägg ni som var lite oroliga för att bli föräldrar, måste bara säga att vi blev gravida oplannerat första gångenmed sonen som är 13 månader nu och det är det absolut bästa som hänt oss! Både min (numera) man och jag är så galet kära i vår lilla kille. Man klarar sig på väldigt lite och folk säljer nya fina prylar billigt på blocket och tradera. Jag skulle inte byta ut ett liv med min lilla familj mot allt i världen. Så det kanske kommer som en chock men det kan bli himla bra oxå! Och i juni blir vi fyra ❤

• miao81
    lilsis skrev 2013-11-08 23:15:54 följande:
    En äggledare mindre, det är tur att man har två!

Åh vad trist! Hoppas du mår bättre snart!
  • miao81

Jag är så hungrig hela tiden, går knappt att stilla hungern. Var på väg att sluka även mannens mat vid middagen. Bäst att gå och lägga sig innan hag blir hungrig igen

• miao81

Jag tycker det är lustigt för jag är en falen sockerråtta annars men nu tycker jag söta saket är vidriga och trycker i mig mat, keso, knäckemackor ägg osv. Omvänd värld. Går in i vecka 10 idag och hoppas hoppas den här jobbiga fasen är över snart

• miao81
    malin1985 skrev 2013-11-12 20:27:19 följande:
    Får man hänga på här? Jag gick idag in i v 8 och enl fls uträkning har jag bf 30/6. Har även fått 1/7 på andra uträkningar så är inte helt hundra. Jag är med i grupper både för juni och juli bebisar men dom grupperma blir så stora så det känns som att man pratar om samma saker om och om igen...! Jag och min sambo är 28 år gamla och bor i Stockholm :)

Välkommen, håller med om att de andra blev så stora. Jag är i v 10 bor oxå i sthlm. Är det fler stockholmsmammor i gruppen?
  • miao81

Med min son gick det över i v 11 så snart hoppas jag. Men i andra trimestern mådde jag som en prinsessa så håller tummarna för det! Vi har inskrivning i slutet av november och kub veckan efter

• miao81
    Emmadaniella skrev 2013-11-13 17:01:40 följande:
    Är också extremt trött.. Har berättat på jobbet att jag är gravid då jag jobbar med personer som kan vara utåtagerande fysiskt och även "tunga lyft" så ja.. Men vad gör man nät man är så trött? Kan man sjukskriva sig för det? Körde dom andra barnen till dagis/skola imorse och kände att jag nästan kunde somna.. Hjälp! Har så svårt att komma upp på morgonen. Hade lågt blodvärde så bidrar ju också. Hoppas på bättring med järntabletter!! Hur gör ni med jobb?

Jag mådde oxå så dåligt ett tag att jag inte kunde jobba. Blev bara en vecka hemma så jag behövde ingen sjukskrivning men min BM sa att det kan man få. Har du inte skrivit in dig än så gr man till vårdc men är du inskriven så prata med din bm
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.