• mwiksten

lilla juni 2014 tråden.

Hej.
    Är rätt ny här på familjeliv så jag hoppas mitt inlägg kommer rätt :)

Jag har bf 25/6 och tänkte hoppa in här hos er om det går bra... 

Det är så skönt att läsa era inlägg och inse att man inte är ensam som mår illa hela dagarna och trött. Det här är mitt fjärde barn, men sista föddes för över tio år sen, så kroppen har visst blivit lite äldre... :P

Har aldrig mått illa under mina tidigare graviditeter men nu mår jag illa dygnet runt. Blir bra ett tag när jag ätit, men är sällan sugen på att äta. Kräks inte och hoppas det räcker med illamående.

Gjorde VUL förra veckan och då såg vi den lilla och hjärtat som slog :) . Mitt hjärta började och så slå snabbare när jag såg att det var två "bubblor" i livmodern. Men den andra var tom. BM sa att det händer att man får en tvillinggrav  där ena försvinner av sig själv. Men jag ska dit om en vecka igen för att se hur det har utvecklats. Det kan ju vara nåt annat dumt också.

Så nu vet ni lite om mig också. :)

• mwiksten

Tack Cassidy Glad Bm ville ändra mitt datum någon dag, men samtidigt sa hon att det var för tidigt att mäta på VUL. Så jag håller på 25:e så länge.

Jag dricker Julmust och tycker det hjälper lite mot illamåendet. Speciellt om jag äter några chips till :) Sen mår jag sämre när jag äter "normal" mat som är nyttig och mår bättre av skräpmat Obestämd

Samtidigt är jag nästan glad att jag mår illa, då vet jag att bebis har det bra. Och jag hoppas det bara är några veckor kvar tills det går över :)

• mwiksten

Vad roligt att höra att allt va bra, Kattisch Glad

Jag är också mer "gråtig" nu. Det kommer tårar i stort sett för allt jag ser på TV eller läser. Ellen show är hemsk att se(älskar programmet), för ofta berättar dom en tråkig händelse om dom som är med och sen så får dom hjälp av Ellen på nåt sätt. Så först gråter jag för det hemska och sen för att allt blir bra Obestämd Tur min man inte är hemma då....... Tungan ute

Mammafia84. Vet att väntan på mammografin är jobbig, men dom brukar vara snabb på att kalla. Och som DevilsDaughter sa så förändras brösten under graviditeten. Mina bröst är riktigt knöliga just nu. Försök att inte oroa dig så mycket {#emotions_dlg.flower}

• mwiksten

Mår illa mer eller mindre hela tiden. Idag hittade jag inlagd gurka i kylen och det var nog det godaste jag ätit på länge Solig  Kommer bli gurka på allt hädanefter....

På måndag har jag inskrivningssamtal och provtagning hos BM. Sen på em ska jag göra andra vul och se vad som hänt med den tomma "bubblan". Spännande Drömmer

Inlagd gurka och citrondryck är mina favoriter just nu {#emotions_dlg.flower}

• mwiksten

Det där lät fel med tomma "bubblan" för de som inte läst vad jag skrivit tidigare. Som om det inte fanns nåt där...

När jag gjorde första vul så fanns en bubbla med en bebis och snett nedanför en tom bubbla. Så det är den tomma som vi hoppas försvinner av sig själv nu.

• mwiksten

Jag tycker att det mesta har tappat smak! Eller smakar illa. Finns inte mycket roligt att äta längre.
    Förutom julmust och chips Tungan ute

Visste inte att hälsosamtal och inskrivningssamtal är två olika saker. Får väl se på måndag vad jag ska göra hos BM. Fast hon sa inskrivning men jag tycker det är lite tidigt, v 8...

Jag hade UVI för två månader sen, har bara haft det en gång tidigare. De enda symtom jag hade var att jag pinkade ofta och lite och jag mådde illa. Det visade inget på stickan men läkaren sa att nu behandlar man symtomen även om stickan inte visar nåt. Så på tre dagar med antibiotika så mådde jag bra igen och pinkade som vanligt :)  Första gången jag hade UVI hade jag bara ont i magen så jag trodde det var blindtarmen som spökade, men då gav det utslag på stickan. Tydligen är jag lite udda när det gäller UVI  Drömmer

• mwiksten

Jag får höra vad BM säger på måndag vad som ingår eller inte. Men när jag ringde dit frågade hon om jag tänkte göra fostervattensprov. Och vi tänker göra det. Jag är ju 38 år så risken är ju större då. Och vi har även bestämt att ta reda på könet på bebisen :)

• mwiksten

Den knäppaste grejen hände mig idag Drömmer
    Jag var med min dotter som skulle rida och som vanligt hjälpte jag henne med hästen innan. Den här hästen som hon har nu är väldigt busig och nafsar lite här och där. När hon försöker krafsa hovarna så nafsar han gärna på rumpan osv Tungan ute
    Och av nån orsak så älskar han min gröna jacka och vi bråkade en hel del om hans nafsande på den....  Så var vi i ridhuset och ordnade det sista inför ridningen när jag märkte att hästen blev ännu busigare(säkert otålig). Småbet i jackan och nafsade på mina ben. Så jag putta till honom och så höll vi på. Då helt plötsligt fick han in ett tjuvbett på mig  - PÅ BRÖSTVÅRTAN!! Inte så jättehårt men så onda mina bröst är nu så kändes det som hela bröstvårtan försvann!! Och jag kunde ju inte skrika med 15 hästar där Skrikandes  Omg, och det ilade längst hela armen... Det lustiga var hästen helt plötsligt blev kolugn. Precis som om han visste att han gjort nåt dumt Skäms  (Vi fick tom krafsa hovarna efteråt i lugn och ro och det har aldrig hänt förut.Skrattande )

Som tur var så började lektionen och jag kunde gå och kolla att bröstvårtan var kvar och det var den Tungan ute. Hel! Så nu efter många timmar har värsta värken gett med sig och jag har fått en fin lila bröstvårta...
    Nästa gång blir det stål-bh  Cool

• mwiksten

Grattis Cassidy vad spännande med två :)

Kul att vara gravid samtidigt som sin syster. :) Bor ni nära varandra så ni kan träffas ofta?

Gjorde andra VUL idag och bebis är nu 18 mm! Det andra som är där är en cysta, men vi gör inget åt det just nu. Ska på samtal om några veckor om fostervattensprov så ev skulle gynläkaren kolla på den då.

Idag ändrade hon tillbaka tiden så jag är som enligt min uträkning 8+3 :)

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.