Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

lilla juni 2014 tråden.

Får man hänga på här? Jag gick idag in i v 8 och enl fls uträkning har jag bf 30/6. Har även fått 1/7 på andra uträkningar så är inte helt hundra. Jag är med i grupper både för juni och juli bebisar men dom grupperma blir så stora så det känns som att man pratar om samma saker om och om igen...! Jag och min sambo är 28 år gamla och bor i Stockholm :)

• malin1985
    DevilsDaughter skrev 2013-11-12 20:17:13 följande:
    Miao: är också galen i socker i vanliga fall. Nu saknar jag det jättemkt, kan till å me få för mig att köpa godis men sen kan jag inte ens smaka på det :(

Kattish: oj de va snabbt!!

Känner igen det där med sockret, har alltid varit en godisgris och äter upp allt sött vi har hemma på nolltid men nu har vi en massa godis och snacks och glass hemma som jag inte vill äta! Jag är iofs inte så sugen på nånting alls just nu.... har inget aptit och mår illa. :/
  • malin1985

Har ni allihopa varit på inskrivning/hälsosamtal? Jag ska på hälsosamtal på fredag och inskrivningen 5/12. Segt att man måste vänta så länge.

• malin1985
    sunset skrev 2013-11-13 13:59:29 följande:
    hur mår ni alla?

jag behövde spy för första gången igår. usch vad inte roligt det är att spy. men fördelen var väl kanske att illamåendet försvann. där får man för att man gnäller antar jag.

hoppas det försvinner snart bara.

Jag mår illa större delen av dagarna och så är jag extremt trött och har ofta huvudvärk. Jag ser nog rätt risig ut för idag har jag fått frågan om jag är sjuk typ 10 gånger :/ vi har inte sagt nåt än och hade tänkt vänta lite till men kanske är dags att berätta för dom jag jobbar med nu. Jag kan ju jobba men jag går på halvfart nu. Har ni berättat på jobbet (ni som jobbar)?
  • malin1985

Nån mer än jag som måste springa och kisse varje halvtimme och så kommer det bara lite grann?
    Före idag har det iallafall dröjt ca 2 timmar mellan toalettbesöken om jag inte druckit överdrivet mycket.
    Är i vecka 8 nu och läste att livmodern växer mycket nu så måste väl bero på att den blivit större och trycker på?

• malin1985
    zaybia skrev 2013-11-14 14:03:18 följande:

Håll koll bara så det inte är urinvägsinfektion. Kan ju vara som du säger men får du mer symptom på uvi så kolla upp det direkt. Vi är ju lite känsligare nu under graviditeten för just uvi.
    Ja jag har läst det men jag har haft uvi förut och det känns inte så. När jag har uvi känns det som att jag inte kissat klart men nu känner jag att jag har kissat klart bara det att jag blir kissnödig igen en kvart senare ;)
  • malin1985

Nu har jag varit på hälsosamtal. Har inskrivning om ca 3 veckor. KUB ingår iallafall här så det känns ju skönt. Då får jag ett UL senast v 13  o sen ett i v 18 typ :)

• malin1985
    mwiksten skrev 2013-11-15 13:22:04 följande:
    Jag tycker att det mesta har tappat smak! Eller smakar illa. Finns inte mycket roligt att äta längre.
    Förutom julmust och chips Tungan ute

Visste inte att hälsosamtal och inskrivningssamtal är två olika saker. Får väl se på måndag vad jag ska göra hos BM. Fast hon sa inskrivning men jag tycker det är lite tidigt, v 8...

Jag hade UVI för två månader sen, har bara haft det en gång tidigare. De enda symtom jag hade var att jag pinkade ofta och lite och jag mådde illa. Det visade inget på stickan men läkaren sa att nu behandlar man symtomen även om stickan inte visar nåt. Så på tre dagar med antibiotika så mådde jag bra igen och pinkade som vanligt :)  Första gången jag hade UVI hade jag bara ont i magen så jag trodde det var blindtarmen som spökade, men då gav det utslag på stickan. Tydligen är jag lite udda när det gäller UVI  Drömmer
    Det är olika hur inskrivning och hälsosamtal är upplagt beroende vart man bor. Jag bor söder om stockholm och här har man först hälsosamtal i grupp och sen inskrivning några veckor efter det. I andra län kan det istället vara så att hälsosamtalet är inbakat i inskrivningen :)
  • malin1985
    kattisch skrev 2013-11-15 16:23:21 följande:
    Jag har blivit ganska uppsvälld nu. Mest gaser känns det som. Gjorde bakungsoda testet igår och det bubblade som tusan. beställde en julklapp till mig själv också. En angelsound doppler från ebay.

Spännande :) funderar oxå på att skaffa en doppler men min sambo tycker det är onödigt så vi får se vem som vinner diskussionen!
  • malin1985

Hur tänker ni ang kub? Vill ni göra det? Och har ni isåfall bestämt hur ni ska göra vid ett icke önskvärt resultat?

• malin1985
    kattisch skrev 2013-11-16 09:50:25 följande:
    Haha. Jag frågade inte. Bara upplyste att jag beställt en.

Haha smart ;)
  • malin1985
    mwiksten skrev 2013-11-16 21:49:46 följande:
    Den knäppaste grejen hände mig idag

Jag var med min dotter som skulle rida och som vanligt hjälpte jag henne med hästen innan. Den här hästen som hon har nu är väldigt busig och nafsar lite här och där. När hon försöker krafsa hovarna så nafsar han gärna på rumpan osv

Och av nån orsak så älskar han min gröna jacka och vi bråkade en hel del om hans nafsande på den....  Så var vi i ridhuset och ordnade det sista inför ridningen när jag märkte att hästen blev ännu busigare(säkert otålig). Småbet i jackan och nafsade på mina ben. Så jag putta till honom och så höll vi på. Då helt plötsligt fick han in ett tjuvbett på mig  - PÅ BRÖSTVÅRTAN!! Inte så jättehårt men så onda mina bröst är nu så kändes det som hela bröstvårtan försvann!! Och jag kunde ju inte skrika med 15 hästar där   Omg, och det ilade längst hela armen... Det lustiga var hästen helt plötsligt blev kolugn. Precis som om han visste att han gjort nåt dumt   (Vi fick tom krafsa hovarna efteråt i lugn och ro och det har aldrig hänt förut. )

Som tur var så började lektionen och jag kunde gå och kolla att bröstvårtan var kvar och det var den . Hel! Så nu efter många timmar har värsta värken gett med sig och jag har fått en fin lila bröstvårta...

Nästa gång blir det stål-bh 

Fy fan! Det där gav mig rysningar! Tur att hästen inte bet hårdare. :)
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.