Inlägg från: bara lilla mig |Visa alla inlägg
  • bara lilla mig

lilla juni 2014 tråden.

Cassidy skrev 2013-11-20 08:07:39 följande:

Tyvärr så sitter du nog väldigt löst till... Det FÅR inte sparka dig pga graviditeten, men det räcker med att de säger att du helt enkelt inte passar in i arbetsgruppen, så har de skäl att avsluta din anställning. 

Jag hade jobbat 5 av 6 månaders provanställning när jag blev sjuk. Jag fick sparken för att jag inte utförde mina arbetsuppgifter tillräckligt bra. Att detta berodde helt på min sjukdom spelade ingen roll. De hade rätten på sin sida.
    Detta var dock 2008. Kanske ser lagen annorlunda ut nu, men jag har inte hört något om förändringar... Rynkar på näsan 

Det är så än idag, lagen har inte ändrat sig tyvärr! :/
  • bara lilla mig
    besony skrev 2013-11-24 18:54:43 följande:

Jag har blivit finnig. Kan inte minnas att jag varit så med sonen. Sämre hy nu. Det är irriterande att ha två på ena kinden. Nästan som man var tonåring igen....

? ? 111101 ?
    Jag med!!!!! Helt jävla sjukt! (Ursäkta språket). Jag minns inte att jag hade så här mycket finnar med dottern. Vissa finnar svider tom.. Jag har mest på hakan, någon enstaka i pannan och nopprig på ryggen :/ är i v10.
  • bara lilla mig
    eniway skrev 2013-11-25 19:47:34 följande:

Jag har också blivit finnig, särskilt på hakan, inte alls kul. Det värsta är dock fortfarande illamåendet. Vad brukar ni äta på kvällen? Hoppas att bebisen får i sig tillräckligt iaf :)

Haken här med, men värst som du säger är illamåendet :( jag äter lite olika beroende på vad jag är sugen på. Men det blir mest kött och potatis (hemma gjorda potatis klyftor eller hasselbackspotatis), ibland äter jag endast mackor. Jag klarar inte av mat som är mjukt eller flytande (pasta, ris, cremfresh etc).

Vilken vecka är du i?:)
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.