Inlägg från: Rebecca 551 |Visa alla inlägg
  • Rebecca 551

lilla juni 2014 tråden.

Jag har gått upp väldigt mycket redan. Vägde 65 från början och nu 83 kg. Jag äter lite mer än normalt men absolut inte speciellt mycket mer än innan. Jag mådde väldigt illa fram till v.19 med kräkningar och var då tvungen att småäta för att klara mig igenom dagarna, men det är nu på slutet som jag har gått upp mest. Jag kan dock ha på mig samma gravidjeans som satt tight när jag vägde 70 kg. Det är lite chockerande att vågen kan visa så mycket. Det måste vara vatten son jag fått jämt fördelat över kroppen, för jag tror ingen som ser mig skulle gissa på att jag har gått upp så mycket som jag har gjort. Min bm trodde inte på mig när jag berättade och allvarligt trodde att det var fel på vågen när jag ställde mig där. Men visst, jag ser inte smal ut, men att väga så mycket som 83 kg är svårt att smälta. Och mer kommer det att bli med all säkerhet....  

• Rebecca 551

Jag är i v.27 (26+3).

Jag tycker att det låter konstigt att SGI:n blir nollad om man inte skriver in sig samma dag man blir arbetslös. Trodde att man bara förlorade en dags beräkning på vad man har för inkomst om man skulle skriva in sig hos arbetsförmedlingen en dag för sent. Är ni säkra på att SGI:n blir nollad?

• Rebecca 551

Någon mer som har blödig efter sex? Jag blödde ganska kraftigt sist (i lördags) och har inte blödig en droppe sedan jag blev gravid. Jag ringde till förlossningen som tyckte att jag skulle åka in för säkerhets skull men de trodde att det berodde på torra och känsliga slemhinnor. Dock så skulle vi iväg då vi var bortbjudna över påskhelgen, så jag tänkte att jag åker in senare om jag fortsätter att blöda. Men det avtog och nu blöder jag inget mer. Jag funderar lite på om jag borde åka in och göra en undersökning med anledning av detta. Jag har fått en ilande känsla i underlivet efter denna händelse.

• Rebecca 551

Tack för era svar! Jag kanske ska ta det säkra före det osäkra och åka in och kolla upp vad det var. Nu blöder jag i o f s inte längre, men jag blödde ganska kraftigt precis efterråt - som att ha sex vid mens. Har fått en ilande känsla i de nedre regionerna efter denna händelse men annars ingenting. Ont gjorde det inte alls.  

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.