lilla juni 2014 tråden.
Jag väntar barn nr 4 med bf 26-27/6. Är i vecka 10+3 och det är dags för Kub om drygt 2 veckor. Var på vul för 3 veckor sedan och får en liten böna.
Har sedan innan två döttrar -05, -07 och en son -12.
Jag väntar barn nr 4 med bf 26-27/6. Är i vecka 10+3 och det är dags för Kub om drygt 2 veckor. Var på vul för 3 veckor sedan och får en liten böna.
Har sedan innan två döttrar -05, -07 och en son -12.
Har inte läst noga alls men om man blir gravid igen innan det tidigare barnet blivit 1,5 år så förblir den SGI den samma.
Tycker inte heller att det är alls skoj att vara gravid , vill bara att de här månaderna ska gå fort nu så att man kan få tillbaka sin kropp igen och börjar träna. Jag har fått himla problem med ryggen och fogarna är för j-liga från och till så det är jobbigt att röra sig redan nu och det är drygt 3,5 månad kvar. :-P
Min lilla har en vakenhetsperiod på förmiddagen och är sen riktigt livlig på kvällen när man sjunker ner i soffan. Det är väldigt vanligt att jag inte känner någonting på 10-11 h. Vad jag har fått höra genom mina graviditeter så kan rörelsemönstret variera väldigt men så länge man känner någon liten rörelse varje dag så ska det inte vara någon fara så jaga inte upp er i onödan.
Och jag har inte ens jobbat emellan detta och förra barnet och det var ju självvalt men nu så börjar jag att bli rastlös så längtar väldigt mycket till den här lilla anländer.
Detta är första graviditeten som jag inte behövt stöd av en kudde under magen när jag sover (på sidan) men då har det funkar med en helt vanlig huvudkudde. Dock så är det ju ett antal veckor kvar så rätt som det är så behövs det kanske??
Tycker inte ni att det är lite skumt om jag först får ett och samma bf-datum på vul och kub och detta datum ligger 5-6 dagar längre fram utifrån min egen och bm uträkning. Sen när det är dags för rul så påstår hon med en helt ny maskin som bm var osäker på att bf-datumet är ytterligare en vecka längre fram!??? Vilket bf-datum hade ni gått efter? Jag tänker mest med tanke på om jag skulle gå över länge som jag gjorde sist och det kanske blir tal om igångsättning!? Kan inte låta bli att gå omkring och störa mig och det känns inte som om jag är i "rätt" vecka när jag läser i graviditetskalendern.
Oj, vad texten blev ihoptryckt, dumma Ipad.
Åhh, vad gott med vin!! Varenda graviditet har jag varit sjukt sugen på räkor och vitt vin, fattar inte vad det beror på egentligen men det är något som ju är återkommande!??