• sunset

lilla juni 2014 tråden.

jag är precis samma som dig och går in i v.20 i morgon. jag vägde 59 från början och är 178 cm lång så väldigt smal men jag har också gått upp mycket. har gått upp ca 8 kg. men det märks egentligen inte förutom på magen och tuttarna har gått upp två storlekar.

• sunset
    mmjansson85 skrev 2014-01-31 21:53:35 följande:

Samma här! Mina bröst känns jättestora och jag har fått en riktig gravidmage, särskillt på kvällarna!
    ja men eller hur. kommer säker behöva köpa ny bh igen snart. det känns ju som att det kommer inte ta slut i första taget. gravidlinnen på hm är för övrigt skit skönt nu
  • sunset

jag måste fråga er alla som äter järntabletter. Har er BM sagt åt er att göra det eller gör ni det för att ni vet att dom flesta måste?
    Jag äter inte än och hoppas slippa. sist jag kollade så låg mitt järnvärde bra nämligen. kollar faktiskt på jobbet så jag har lite koll på läget.

• sunset

nej jag tänker inte heller ta det förrän nivåerna säger att jag måste. men hoppas som sagt på att slippa det helt och hållet.

• sunset

kanske inte sa det men vi kollade rul för några veckor sedan och kommer få en flicka. i kontrast med alla pojkar tänkte jag ;)

• sunset
    lilsis skrev 2014-02-05 04:07:06 följande:
    Man kollar järndepåerna med blodprov. Bara HB räcker inte, Ferritin är jätteviktigt att ha koll på.
    jaså? på mig kollade dom bara ett kapillärt hb vid inskrivningen.
  • sunset
    Emmadaniella skrev 2014-02-05 05:56:36 följande:
    Sunset: där kom första flickan med på listan :)
    vad härligt. så det är någon i alla fall. :D
    längtar så efter vår prinsessa och nu har jag köpt rosa tyg som jag ska sy med.
  • sunset
    eniway skrev 2014-02-05 12:15:58 följande:
    Tack tack, det känns jättebra att fått veta vad det är där inne. Kände på oss att det var en pojke så blev inte förvånade faktiskt :). Nu känns det mer personligt och att man kommit närmare bebisen där inne. Tidigare var allt så abstrakt på något sätt. Ja blir spännande vad ni andra får! :)
    förstår verkligen vad du menar. det blev verkligen mer verkligt nu när man vet vad det är för kön.
  • sunset
    mmjansson85 skrev 2014-02-07 08:56:09 följande:
    Idag har vi klarat 50%! Skrattande Känns så skönt att passera den milstolpen!
    samma här och det fira i alla fall jag med att vara till barnmorskan och få lyssna på dom fina hjärtljuden. Nu ska man dock inte dit förrän 5 mars så då får man räkna ner till det istället. ;)
    men som man räknat ned till detta. nu kan man börja räkna nedåt istället för uppåt. nästa streck är under 100 dagar kvar. :D
  • sunset

Idag kom ett väldigt roligt paket. nämligen barnvagnen :D MEN jag får inte packa upp förrän till helgen. jag kommer bli galen ju. haha

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.