• lilsis

lilla juni 2014 tråden.

lilsis skrev 2013-11-01 17:37:26 följande:
    Ringer imorgon bitti om det är "samma", ska ändå in och jobba. Eller om jag ringer när jag kommer hem, inte så mkt batteri kvar i mobilen och så kanske inte hela tåget behöver höra.

Det kom bara lite brunstrimmiga flytningar på kvällen och nu på morgonen ingenting, så jag vågar nog tro att det bara var ett skrämskott. Om jag orkar ringer jag BM på måndag och frågar om de kan göra ett ultraljud.
  • lilsis

Förberedd och förberedd... Sambon har tre vuxna barn och har väl lite koll. Jag har fast jobb men det är väl allt :p

• lilsis
    sunset skrev 2013-11-04 09:59:24 följande:
    åh vad roligt. jag måste dock vänta ett par veckor till. jag räknar mer ner till torsdag och v.8 nu. hihi

Njäe, det är för att jag blödde i fredags och har haft bruna flytningar sedan dess. Både gyn och akutgyn säger att det mest troligt inte är någon fara men...
  • lilsis

Hoppas du räknat fel trots allt :(

kattisch skrev 2013-11-05 06:49:35 följande:
    Var på ett vul igår. Läkaren hittade inget hjärta men ville avvakta en vecka om jag räknat två veckor fel... inte så troligt. .. går in i vecka 8 idag. .. troligtvis ytterligare ett ma...

• lilsis

Har haft ruskigt ont på morgonen,gynakuten säger att det mest troligt är livmodern som rätar upp sig. Fy fasiken säger jag bara!

• lilsis

Jo ska på VUL på em. Om det ser bra ut måste jag nog fråga om sjukskrivning för jag kan inte köra så länge det gör ont på det här viset. Men det borde ju gå över oavsett orsak! Blöder fortfarande inte så gynakuten kan ju ha rätt.

Cassidy skrev 2013-11-07 09:50:37 följande:
    Visst skulle du på vul idag? Hoppas att allt ser bra ut!!!! Kram!

• lilsis
    Cassidy skrev 2013-11-07 10:23:22 följande:
    Vad jobbar du med förresten, lilsis? 

jag kör buss i stadstrafik. Min bm tyckte jag skulle söka havandeskapspenning redan när jag träffade henne i v5+3 men då mådde jag ju bra. börjar jag må illa eller smärtorna fortsätter så går det ju inte. Men det lär visa sig om det fungerar eller inte. igår när jag gick hem så blev jag avlöst en kvart efter att jag bett om det och erbjuden skjuts till akutgyn. Tycker mitt bolag är bra när det krävs trots att de får utstå mkt kritik. Får även hämta ut en ny uniform i rätt storlek så fort jag orkar (om vul ser bra ut idag).
  • lilsis
    sunset skrev 2013-11-07 20:20:36 följande:
    nej men usch vad tråkigt. när vet dom säkert då?

Gjorde nytt vul på gynakuten som hittade det ungefär mellan äggstock och äggledare. Väntar fortfarande på operation, drygt...
  • lilsis

Njäe är inlagd på avdelning sen igår kväll, fick träffa narkosläkaren på en gång. Men sen har det stått still. Har dropp och de kollar blodtrycket varje timme. Titthål ja, kan bli bikinisnitt om de inte kommer åt. Jag vill bara få det överstökat så vi kan gå vidare. Ovissheten var värre.

• lilsis

Vänta är det värsta som finns. Jag tror inte man kan oroa sig till ett mf, skulle nog inte bli så mkt barn då ;)

• lilsis

Man kollar järndepåerna med blodprov. Bara HB räcker inte, Ferritin är jätteviktigt att ha koll på.

• lilsis
    sunset skrev 2014-02-05 21:54:13 följande:
    jaså? på mig kollade dom bara ett kapillärt hb vid inskrivningen.
    Snålt.

Jag fick lämna Ferritin-prov redan när jag var på plats för "hälsosamtal".
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.