lilla juni 2014 tråden.
Har ni andra gått upp ngt i vikt än? Själv har jag ökat 3kg hittils. Med yngsta dottern gick jag bara upp 0, 5kg.
Har ni andra gått upp ngt i vikt än? Själv har jag ökat 3kg hittils. Med yngsta dottern gick jag bara upp 0, 5kg.
lite tidigt kanske men nu har vi lagt in en beställning på barnvagn. hoppas verkligen den kommer om några veckor. blev en Brio smile med sittdel, liggdel och babyskydd samt bas. underbart
Jag är lite avundsjuk på det här med 'vanliga' barnvagnar. Det finns så mycket att välja på! Så många modeller, funktioner, material och färger.
Tvillingvagnar är toksvåra att hitta... Har bara tre krav: Den ska vara stabil och tålig, man ska kunna ha barnen sittandes åt båda håll och den ska kunna tas med i varierande terräng.
Vi har väl bestämt oss för Emmaljungas Double Viking, då det är den enda som stämmer in på kraven. Men den finns bara i svart, vitt, grått och beige, och den har inte en enda extra detalj för utseendets skull, eller för ökad funktion...
känns som att vi är lite tidigt ute med vagn kanske. men ja why not. har köpt bebiskläder sedan plus och redan innan vi fick plus. jag tror jag gör allt bakvänt. ;)
Är i vecka 17 och har fortfarande ingen mage, ytterst liten och jag börjar bli orolig. Är varken illamående eller känner av någon aktívitet i magen. Ska på ett ul på torsdag pga detta. Tror ni att detta är normalt och att allt är som det ska?
Så kul att ni har börjat köpa kläder till bebisen och kollar in vagnar, har jag med gjort men känns som om jag måste få svart på vitt att den lever först.
Tänkte bara skriva om alvedon som någon skrev, att de gått ut med att det är skadligt. Igår var jag hos en läkare och kollade ryggen , han rekommenderade att jag skulle äta panodil/alvedon som smärtlindring och nämnde denna undersökning såhär: Det är
En undersökning som är helt värdelös, gjord på typ 100 pers i typ Norge. Han sa även att läkare och gynekologer fullkomligt förkastar den undersökningen och att jag med borde göra det :) det kändes lugnande! Därmed inte sagt att man behöver knapra paracetamol som en tok men känns bra att veta att den "nya undersökningen" inte är
Så pålitlig :)
Likadant här!! Inget minne alls knappt. Märkligt att det blir så för jag ser iaf ett samband med mitt dåliga minne och min graviditet :P
Har ni andra handlat något i bevisväg ännu? Kläder, vagn, säng, badbalja osv? Har inte köpt något ännu, kanske borde börja lite smått :)
Jag är i vecka 20 och har gått upp nästan fem kilo!! Trodde det var normalt tills jag läst här på fl om alla som knappt gått upp nåt alls (och jag fick lite tjock-panik) Så vi är nästan likadana , i vecka 21-22 lär jag ju ha gått upp ännu lite till. För mig beror det på att jag inte kan röra mig alls typ. Har legat och spytt fram till vecka 15 och sedan mått illa eller fått foglossning av fysisk aktivitet. Så trist! Jag äter i vanliga fall rätt onyttigt utan att bry mig så mycket men brukar väga 60-61 kg och är 168 cm lång. Tycker inte jag varit speciellt "stor" innan. Men jag tränar i vanliga fall och har hund så jag tror att innan har jag kunnat äta vad som helst utan att det fastnat. Nu är det andra bullar! Försöker dock nu efter alla kilos uppgång tänka på att äta typ bulgur istället för potatis, större portion med grönt så jag blir mer mätt på det och en himla massa frusna bär (man kan köpa det i lösvikt på många Ica-butiker) och det hjälper faktiskt lite. Men sen tycker jag ju att det är gott också :) Äter inte alls lika mycket onyttigt nu även om det blir en del :)
Men i slutänden så är det viktigaste att vi mår bra ;) pröva göra lite mjuka yogaövningar som inte gör ont, det hjälper många mot foglossning !
Jag tror det är lite olika. Jag har också foglossning, dock inte extrem, och för mig funkar det. Däremot är jag väldigt försiktig och på mitt gym sa dem att man inte ska stå på cykeln, och helst inte luta sig framåt när man cyklar. De rekommenderade heller inte att man kör slut på sig, dendär sista kraften som man brukar vilja göra av med på ett träningspass när man inte är gravid ska man alltså spara på. Jag gör nu så att jag cyklar en 30 min på en motionscykel (inte spinningcykel) på mitt gym, och jag kör ett intervallpass på låg nivå. Det känns ju knappt som man gjort något efteråt men det ger nog desto mer. Som sagt så stabiliserar cykling bäckenet vilket är bra när man bär på en bebis :)
Men, det är säkerligen individuellt. Jag var helt stillasittande fram till v 24 då andra sa åt mig att "promenader är bra och det gör inte att man mår dåligt" men för mig var det kasst att promenera då. Så man ska nog testa sig fram, och verkligen ta det lugnt.
Vill bara säga att för just mig har rörelse och små "styrke-övningar" (typ benböj, lättare planka och rörelser med gummiband) gjort underverk för kroppen. Jag kan numera studsa upp ur sängen på morgonen utan svår ryggvärk osv. Jag känner mig starkare och har energi igen :) ÄNTLIGEN