• mwiksten

lilla juni 2014 tråden.

Jag var på inskrivning igår också. 1.5 timmar tog det med provtagning och allt :)  Jag har gått ner ca ett kg sen jag blev gravid. Inte så konstigt när man oftast mår illa och äter väldigt små portioner. Men jag är inte orolig, brukar vara duktig på att gå upp över 20 kg när jag är gravid :P

Tänk om man kunde vara duktig en gång och inte äta allt man ser så man inte behöver gå upp så mycket, men jag vet hur det är efter halva tiden.... Jag äter allt och mycket!!  :D 

• mwiksten

Mitt illamående har också börjat gå över. Har märkt under veckan att det blev senare och senare på dagen innan illamåendet kom. Och nu mår jag knappt illa alls. Har lite halsbränna ibland och lite illamående, men stor skillnad från en vecka sen. Är inte heller lika trött längre. Man blir såklart lite orolig när man börja må bättre, men väljer att tro att allt är bra tills annat är konstaterat. Är i v 10 (9+2) så det går väl åt rätt håll.

Om en vecka ska vi till gynläkaren och prata om fostervattensprov och då kommer han nog göra ett vul för att se cystan. I västmanlands län(där jag bor) gör dom inte KUB.

• mwiksten

Det är så tråkigt att dom gör så här. Mitt i allt vill man ju inte bli av med sitt arbete för att man blivit gravid! Gå till facket om du vill ha tillbaka jobbet, för det låter ju som ett solklart fall.

Men jag(andra tänker säkert annorlunda, beror säkert på vilket jobb det är också) skulle inte vilja gå tillbaka till ett jobb jag blivit uppsagd från för att jag blivit gravid. Skulle ha svårt att lita på mina arbetsgivare och jag skulle inte vilja tvinga någon att ta tillbaka mig. Men samtidigt så skulle jag nog ändå prata med facket så dom vet vad som har hänt.

Lycka till, hoppas allt löser sig {#emotions_dlg.flower}

• mwiksten

Jag har växtvärk, men inte så mycket att jag måste ta alvedon. Men jag tror att jag fått en ny omgång hormoner för nu har jag haft mer växtvärk och mår mer illa. I morgon går jag in i vecka 11. Oj, vad tiden har gått Glad

• mwiksten

Jag saknar mitt eftermiddagskaffe :) Sätta sig en stund med en god kopp kaffe och nåt gott till Tungan ute  Har tänkt på det flera dar nu.... Kanske om nån vecka om jag börjar må bra kan man prova lite....  Saknar ljudet av bryggaren, den går nu bara på helgerna när mannen är hemma Kaffe 

• mwiksten

Det är bara det att jag mår så dåligt just nu och mår värre av kaffe Rynkar på näsan  Men om jag mår bättre snart så bli det nog nån liten kopp då och då Oskyldig

• mwiksten

Funderar på att prova ta en promenad idag, nu när solen skiner Solig
    Har verkligen tappat alla muskler i kroppen de två senaste månaderna när man bara suttit eller legat hela dagarna. Den längsta promenaden jag tagit under den här tiden är till bilen Tungan ute

• mwiksten
    sunset skrev 2013-12-12 10:33:14 följande:
    någon mer än jag som börjar få mage? det här är ju första barnet och jag trodde lätt att magen skulle hålla sig borta till i alla fall v.20 men nej så blev det inte. sjukt svårt att dölja för familjerna nu kan jag lova.

I början blev den ju mindre på morgnarna för det berodde ju säkert på svullna tarmar och så. det gör det säkert till stor del nu också men den är ungefär lika stor dygnet runt nu.

Min mage börjar synas men det är fjärde för mig och jag hade en del daller kvar som fyller ut :P Men min mage är ändå mycket mindre än din och jag är i v 11+6. Är du säker på att det inte är flera där inne? :D
  • mwiksten

Jag har mått bra i två veckor men sen i går så har illamåendet kommit tillbaka. Ogilla! Men det är väl bara att acceptera läget och hoppas det går över snart :P

• mwiksten

Är det nån som har börjat läcka mjölk än? I natt när jag varit på toan och la mig igen så var det en blöt fläck på lakanet och täcket i höjd med brösten. Så jag undrar om jag redan börjar läcka? Det här är ju fjärde barnet så förmodligen börjar det tidigare än om det vore första, men det känns lite tidigt än.

• mwiksten

I morgon går jag in i vecka 16. Jag mår jättebra nu och är mycket piggare Solig  Min mage har också börjat fungera som den ska och det har gjort att magen har blivit lite mindre nu, men ändå har jag en kula :) Tror det blir en pojke för den här gången har jag inte fått nån "fyllning" på sidorna. Men vi får se vad svaret blir från fvp den 8:e.

• mwiksten

Vad tycker ni om när folk tar på magen?? Jag blir jätteirriterad! Vissa går bra att dom tar, men dom flesta tycker jag inte har där att göra....  Rynkar på näsan   Och speciellt om dom pratar bebisspråk när dom tar på magen Skrikandes

• mwiksten

I morgon ska vi göra fvp och då ska vi ta reda på könet :)  Fast jag tror ändå att det är en pojke :P

• mwiksten

Tror jag fick en ny omgång med hormoner idag...har mått illa och haft huvudvärk hela dan... är också tröttare än vanligt. 
    Vi har börjat titta lite smått på vagnar men vill vänta tills fvp och rul är klart innan vi tittar "på riktigt". Vi har också kollat lite på olika sängar och jag tror att när vi vet alla svar så kommer vi nog att börja köpa grejer :)

• mwiksten

Jag har fått mage men det är mest "feta" som är kvar sen tidigare graviditet som putar mera nu :P  Men på morgonen när jag ligger på rygg, då kan jag tydligt känna en boll under naveln. Lite lustigt bara att den ligger mer till höger, men den lägger väl till sig så småningom(vill ju inte ha en magen som pekar till höger Tungan ute )  Är i v 16+4.

• mwiksten

Har också känt riktiga "sparkar" nu :) I morse kände jag puffar i magen. Väldigt svaga men för en gångs skull kändes skillnaden från tarmrörelser Glad  Blev lite förvånad faktisk. Har tidigare känt fjäderdragningar i magen, men det är svårt att veta skillnaden på tarmar och bebis. Jag är i v 16+5.

• mwiksten

Det här är min fjärde graviditet och det kan vara det som gör att jag känner det så tidigt.

• mwiksten

Min lilla tjej är väldigt livlig och vänder sig gärna i magen. När hon vänt sig så blir jag ofta illamående, men bara när hon vänt sig så huvudet är uppåt. Har nån annan känt så? :)

• mwiksten

Jag var hos BM förra veckan och då togs heller inga prover förutom blodtrycket. Barnets hjärtljud och sf mättes. Det hade då gått över fyra veckor sen sist och nu fick vi en ny tid om fyra veckor eftersom vi ska till spec mödravården veckan innan. Men på nästa träff ska jag ta prover innan.
    Nu är det 11 år sen jag var gravid sist och då bodde vi så vi tillhörde ett annat landsting. Men då på varje besök hos BM så lämnade jag urin för att kolla äggvita bla och så kollades blodsocker, järnvärde, blodtryck och vikt. Så jag tycker det känns lite här. Har tex aldrig lämnat urinprov. Men det kanske är så nu att så länge man mår bra tas inga prover.....

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.