• prindo

lilla juni 2014 tråden.

sunset skrev 2013-12-29 22:59:18 följande:
    det händer grejer tjejer ;) kan man kanske tro att det är något där inne nu?

Wow vilken mage =) Härligt!
  • prindo

jag går in i v 18 idag (17+0) Ul på tisdag, sjukt nervös, men har känt bebisen flera ggr sista dagarna, det måste vara bebisen känns som om det knackar försiktigt från insidan.  Om det inte är gaser =)

• prindo

Jag ska på rul imorgon, nervös! Vi ska kolla kön. Första barnet fick man inte veta här men nu har dom släppt på det :)ska bli spännande så man vet va ma ska satsa på att spara i klädväg :) och för att jag e extremt nyfiken!

• prindo

Vi har en pojk på snart 4 år :) en tös vore ju kul, men så länge det är välskapt spelar det ju självklart ingen roll!

• prindo

Har varit på ul allt såg bra ut helt fantastiskt att äntligen fått se bebis. Som jag undrat om set verkligen vs en liten därinne. Min sambo såg va de va för kön just då frågade ja bm om hon kunde se, då svara hon. De såg du nog själv va!? Nä sa jag. De gjorde jag sa sambon, få skratta ja till och förstod att det va en liten pojk! Men hon sa också att man inte kunde va helt säker, sen fråga ja min sambo va de dumt att ta reda på de!? Nä sa han för jsg hade sett det ändå så tydligt såg han det. Men jag såg inget inte ens när hon visa hshaha. Allt såg bra ut, nu kan man pusta ut lite!

• prindo

Ja det är härligt, känner bebisen varje dag :) underbart! Nån mer som har migrän huvudvärk *flera i veckan!? Äter alvedon varje dag får så dåligt samvete, men huvudvärken tar kål på mig och psyket. Känner att kroppen börjar bli utmattad av för lite sömn och för mycket värk. Ska till läkaren på tisdag, kanske kan få akupunktur eller nått. Vill ju inte bli sjukskriven för fk godkänner säkert inte det som "giltigt" skäl då kommer man ju bars oroa sig för ekonomin och så kommer huvudvärken pga det.

• prindo
    DevilsDaughter skrev 2014-01-09 18:23:48 följande:
    prindo: En del har huvudvärk under graviditeten och det brukar inte vara några problem att sjukskriva sig för det har jag hört.. Jag hade konstant huvudvärk i flera veckor för ett tag sen, men det har börjat lätta nu, nu har jag det lite då och då vilket är fullt uthärdligt.. 
    ibland emellan attackerna så har jag ju "vanlig" huvudvärk men tar ju alvedon för att jag e rädd att det ska bli migrän, för migränen är vidrig jag spyr to m.  Men har alltid 6 timmar emellan 2 st 500mg alvedon för då kan man ju inte överdosera eftersom man får äta 8 tabletter /dygn, så det blir att jag tar 2 st *4 med 6 timmars mellanrum. men huvudvärken blir ju inte bättre när man oroar sig för vad man utsätter bebisen för.  usch! Vi får se vad läkaren säger på tisdag
  • prindo

v 20 idag =) är sjukskriven februari ut pga min migrän som jag har var och varannan dag, samt foglossning. Hoppas nu inte fk krånglar, oroar mig för det hela tiden, detta är ju bara en period hade jag inte varit gravid hade ja ju jobbat. Men är omöjligt med denna värk.
    Sen får man ju så dåligt samvete för all alvedon man knaprar, som dom nu gått ut med inte e så bra, men va gör man?
    Det är också jobbigt när folk ifråga sätter, vadå foglossning? det har man väl inte så tidigt? min börja v 7 så fick sluta springa, sen va de lite bättre fram till v 14 nu är det rejält.  Huvudvärken säger dom ah det är väl inget, sluta stressa så blir det bättre... öh jo det är ju det jag försöker med.  Men har migrän med aura och det brukar förvärras vid graviditet medans vanlig migrän brukar bli bättre. Förra grav hade jag mycket huvudvärk men inte av denna kaliber när man kräks och har migränanfall som håller i 3 dygn dag soim natt, då blir man rätt utmattad.

själv har ja gått upp 5 kg men ökar stadigt nästan ett kg i veckan... hjälp. jag som skulle träna och vara "smal" gravid denna gång. Skrattande
    Gick upp ca 25 förra gången, men just nu äter jag allt, jag är som en slaskhink, sugen på nått hela tiden Skäms
    Och nej kan tyvärr inte motstå suget.

• prindo
    smålandsjänta skrev 2014-01-18 12:25:54 följande:
    Tänkte bara skriva om alvedon som någon skrev, att de gått ut med att det är skadligt. Igår var jag hos en läkare och kollade ryggen , han rekommenderade att jag skulle äta panodil/alvedon som smärtlindring och nämnde denna undersökning såhär: Det är En undersökning som är helt värdelös, gjord på typ 100 pers i typ Norge. Han sa även att läkare och gynekologer fullkomligt förkastar den undersökningen och att jag med borde göra det :) det kändes lugnande! Därmed inte sagt att man behöver knapra paracetamol som en tok men känns bra att veta att den "nya undersökningen" inte är Så pålitlig :)

Tack för infon det lugnar mig! :)
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.