lilla juni 2014 tråden.
Om 1 vecka ska vi på RUL! Å vad jag längtar efter att få se min lilla älskling igen!
Om 1 vecka ska vi på RUL! Å vad jag längtar efter att få se min lilla älskling igen!
Imorgon ska jag hem till min syster och kolla på alla bebissaker som hennes barn inte använder längre. Vi kommer köpa så mycket som möjligt av dom så blir det inte så dyrt :)
Planen är att flytta till hus om 1,5 år så då är det bra att hinna spara så mycket som möjligt.
Idag har vi varit på rul :) allt såg jättebra ut, vi ska få en liten pojke :) han sparkade rätt mycket men jag har moderkakan i framkant så jag känner inte av det så mycket. Det kommer nog dröja några veckor innan jag känner någon riktigt tydlig spark så tills dess får jag nöja mig med det diffusa bubblandet. ;)
Inatt kände jag den första solklara-kan-inte-vara-något-annat-än-bebis-rörelsen :) Det kändes som att han vände sig om helt och det var väldigt tydligt Min lilla kille!!
Jag går in i vecka 20 imorgon (18+6 idag) och jag har gått upp 9 kg än så länge.
Jag var på mvc igår och frågade min bm om varför jag går upp så mkt (det har blivit 1 kg/vecka sista veckorna), jag äter inte såå onyttigt, inte värre än innan iallafall snarare bättre isåfall eftersom att jag oftast tar frukt eller grönsaker som snacks numera. Det enda som är mer nu är att jag äter mellanmål 2 ggr/ dag men då blir det oftast nån knäckemacka, yoghurt eller frukt.
Min bm sa iallafall att om man är smal innan man blir gravid så kan man lätt gå upp mycket i vikt snabbt i början då kroppen kan få för sig att börja samla på sig fett för att orka med graviditeten och amningen och det är ingen som helst fara så länge man försöker att inte äta så mycket socker eller proppa i sig bullar så fort man blir lite hungrig. Man ska även kunna ha lättare att gå ner vikten sen än om man var överviktig före graviditeten.
Det som kan vara bra enligt henne är att öka på proteinet för att hålla sig mätt längre.
Det tyckte jag var rätt skönt att höra eftersom jag nojjat rätt mycket över att jag går upp så mycket i vikt.