Inlägg från: Emmadaniella |Visa alla inlägg
  • Emmadaniella

lilla juni 2014 tråden.

Eniway: Du får inte göra ett ul om du frågar din barnmorska och säger just det, att du har oregelbunden mens och är osäker?

• Emmadaniella

Till alla er som är oroliga! Tycker att bm ska ta det på allvar och låta er boka en tid för ul! Förstår inte varför man inte får det i alla kommuner. Ett tidigt ul för att släppa oro och slappna av lite mer..
    Och illamåendet! Det finns hjälp, bra medicin, som hjälper en hel del, prata med bm, man måste få må så bra som det bara går!!!

• Emmadaniella

Hoppas oron släpper för er alla! Måste vara tufft att känna en sån stark oro. Ett tag kvar till alla våra rutin ul, och då får vi alla se och förmodligen släppa våran oro.

• Emmadaniella

Eniway: det är så individuellt hur man mår. Även fast man varit illamående så betyder det inte att det ska fortsätta, någon gång släpper illamåendet (förhoppningsvis, vissa har hela graviditeten ut), så man kan vara illamående några dagar, veckor, månader eller inte alls. Du borde inte vara orolig över det, bara glad att du slipper och istället får må bra när du är gravid! Jag tror nog allt står rätt till. Jämför jag med mina två tidigare graviditeter så har ingen varit den andra lik.
    Och har man mage nu (jag har en liten) så är det väl inte bebisen ännu sen beror det väl på om moderkakan ligger i fram eller bak (påverkar tydligen har jag hört).
    Jag försöker tänka positivt, tror det är bra :)
    Kollar lite namn, vilken barnvagn man ska ha osv, positivt tänkande sen får man ta det som det kommer!

• Emmadaniella

Mår bättre! Herregud va lycklig man blir, måste vara nån magisk gräns vid vecka 12 (för många), för nu mår jag inte illa (ev pyttelite efter maten)!
    Såååå skönt! Va glad man blir! Nu kan jag gå tillbaka till jobbet äntligen!!!

• Emmadaniella

Har också fått mage, det är fjärde barnet för mig, tredje graviditeten. Mysigt med mage!
    Har tre appar, gravidkalendern, vårdguidens och libero! Tycker gravidkalendern är bäst :)

• Emmadaniella

När man är gravid svider det inte alltid, behöver det inte göra när man inte är gravid heller ifs.. Men kissa ofta är vanligt. Men om man känner sig kissnödig efter toabesök så bör man kolla!

• Emmadaniella

Gick upp 25 kg med första och 40 kg med tvillingarna!!! Så jag vet vad jag har att vänta... Har gått upp 4-5 kg redan, vecka 13! Men får också vätska fort, får massor med vätska när jag är gravid tyvär, det gör det hela lite tyngre.

Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.