Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

lilla juni 2014 tråden.

sunset skrev 2014-01-31 16:42:35 följande:
    jag är precis samma som dig och går in i v.20 i morgon. jag vägde 59 från början och är 178 cm lång så väldigt smal men jag har också gått upp mycket. har gått upp ca 8 kg. men det märks egentligen inte förutom på magen och tuttarna har gått upp två storlekar.

Samma här! Mina bröst känns jättestora och jag har fått en riktig gravidmage, särskillt på kvällarna!
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-01-31 22:20:27 följande:
    Om man räknar från normalvikt så har jag gått upp ca 2 kg.. men magen är enorm!! Den har blivit det på bara några dagar, alla runt omkring bara gapar och undrar vad som hänt. Har gått från nästan ingen mage alls till jättegravidmage. Kanske gav magmusklerna upp om att kunna hålla in magen längre.. måste ju vara sånt härsom gör att man får bristningar? Alltså när magen växer så fort så att huden inte hänger med? Eller det har kanske inte med det att göra?

Jag har hört att bristningar beror på hormoner men vet inte om det stämmer.
  • mmjansson85

Usch nu har min äckliga huvudvärk kommit tillbaka. Jag hade ständig huvudvärk för ett par månader sen men det gick över när jag började med järntillskott. Nån som vet hur mycket järn man får ta som tillskott varje dag under graviditeten? Tänkte om jag kanske kan behöva öka lite till? Det jag tar nu är enligt bruksanvisningen i förebyggande syfte för gravida.

• mmjansson85
    prindo skrev 2014-02-03 10:46:21 följande:
    jag har fått öka till 2 st 100mg per dag. niferex.
    Kolla med din bm för att vara säker.
    Okej jag ska inte dit förrän i mitten av mars men jag får ringa och kolla vad hon säger då.
    Ökade du pga dåligt blodvärde eller någon annan anledning?
  • mmjansson85
    sunset skrev 2014-02-03 11:27:10 följande:
    jag måste fråga er alla som äter järntabletter. Har er BM sagt åt er att göra det eller gör ni det för att ni vet att dom flesta måste?
    Jag äter inte än och hoppas slippa. sist jag kollade så låg mitt järnvärde bra nämligen. kollar faktiskt på jobbet så jag har lite koll på läget.
    Jag hade bra värde på inskrivningen men eftersom att jag tidigare behövt ta järntabletter pga dåligt järnvärde så trodde min bm att jag skulle behöva ta extra tillskott så när jag fick huvudvärk som inte gick över i mitten av december så började jag ta 100 mg extra/dag och det hjälpte men nu måste jag antagligen öka eftersom att huvudvärken kommit tillbaka.
    Det står att de flesta behöver ta extra järn tillskott från vecka 20 ca så jag antar att det händer nåt med kroppen då som gör att man behöver mer järn så kan vara därför jag fått huvudvärk igen.
  • mmjansson85

Nån mer som känner att bebis "kittlas" på insidan av magen? Jag får som beröringar (känns som små elektriska impulser) på sidorna av livmodern (jag har moderkakan i framvägg). Har haft så sen förra veckan och det känns som att det inte kan va nåt annat än bebisen :)

• mmjansson85

imorgon har vi gått halva tiden Skrattande känns skönt! jag känner av bebis varje dag nu (mest pirr)! Glad Så mysigt när han rör på sig Hjärta

• mmjansson85
    Emmadaniella skrev 2014-02-06 10:51:33 följande:
    Så då är det två flickor och två pojkar av vad jag kan läsa här :)
    Imorgon är det min tur att förhoppningsvis se!
    Spännande Glad
  • mmjansson85

Idag har vi klarat 50%! Skrattande Känns så skönt att passera den milstolpen!

• mmjansson85
    Emmadaniella skrev 2014-02-07 11:50:54 följande:
    Rul idag och allt såg bra ut :) En liten flicka blir det!!! Har redan varit och handlat alldeles för mycket rosa :) lyckans dag att få se sin dotter!
    Va härligt :) Grattis! :)
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.