• Kia82

lilla juni 2014 tråden.

Hallonbladste har jag aldrig provat men i övrigt det mesta andra som det tipsas om. Förra graviditeten åt jag så mycket annanas att jag mådde illa. :-P Köper man sånt te i hälsokosten?

• Kia82

Ja, segt är bara förnamnet, har inte jobbat någonting alls mellan detta och förra barnet. Förut så tyckte jag att det var skönt att vara hemma men allteftersom jag blir större och otympligare desto mer uttråkad blir jag, orkar ju ingenting mer än det absolut nödvändigaste. Det är en himla tur att man är på slutspurten nu.

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-09 15:09:48 följande:
    Idag träffade jag en liten bebis som var drygt 1 månad gammal bara  Så nu längtar jag ÄNNU mer efter min lilla kille! 

Vad mysigt! Man glömmer så snabbt hur små dom faktiskt är.
  • Kia82
    DevilsDausägskrev 2014-05-09 17:03:46 följande:
    Kia: Lite svårt att hitta tyckte jag eftersom det inte ska vara andra saker inblandat i teet, jag beställde på nätet, men ska kolla här i stan i te-butiken sen tänkte jag, för det jag beställde räcker inte så länge.. Tänkte prova en liten dos först och se om jag klarar av att dricka det, hatar nämligen te i alla skepnader;) Varför äter man ananas? Tycker om ananas så är det bra så kan man ju äta det.. 

Ok, får kika runt lite då. Det finns något ämne i ananas som sägs bidra till sammandragningar som i sin tur kan få värkarbetet att komma igång. Ja, för mig så funkade det inte eller jo, sammandragningar fick jag men inget som ledde till någonting.
  • Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-05-10 10:09:49 följande:
    prindo: Jag har aldrig provat så jag vet inte så mkt om det.. Men vad jag har läst mig till ska man de sista veckorna dricka tre koppar om dagen och mellan v 35-37 1-2 koppar om dagen.. Hallonblad ska funka på lång sikt så man ska börja redan när man gått 35 veckor för att det ska ha verkan. Kia: ok, kanske får bli en kombination av ananas och hallonblad då! När du åt ananas, när kom bebisen?  

Haha, ja för mig så blev det ingen bebis pga ananasen men eftersom jag fick sammandragningar så gjorde den ju någonting. Jag började inte att äta det förrän några dagar innan bf och sonen kom två veckor efter bf så som sagt blev det ingen förlossning pga den.
  • Kia82

Det finns ingenting bevisat som tyder på att man kan få igång en förlossning på egen hand men om man är otålig så skadar det ju inte att testa om inte annat för att fördriva tiden lite.

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-14 12:14:19 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför förlossningen. Känns som att det börjar närma sig även om jag bara är i vecka 34. Det känns lite läskigt att jag inte riktigt vet vad som kommer hända. Nån som har några tips? Jag har två böcker hemma som jag tänkte läsa när jag går på mammaledighet om lite drygt 3 veckor men tänk om han väljer att komma innan det? Jag vet att de flesta går över tiden med första men det finns ju inga garantier eller vad man ska säga.

Ett tips som jag vill ge alla förstföderskor är att träna på andningen (in genom näsan och ut genom munnen) för det är bra mycket mer ansträngande än vad många tror. Jag har fött mina tre med enbart andning och lite lustgas precis vid framfödandet och planerar att göra det samma igen om ca 6 veckor.
  • Kia82

Vad konstigt att bli fråntagen lustgasen!!? Jag har fött på två olika sjukhus i två olika landsting och har aldrig hört att det skulle vara förbjudet, det är ju vid framfödandet som åtminstone jag behöver lite smärtlindring. Lustgasen har varit min bästa vän det tillfället och jag tycker att det är skönt att ha någonting att "skrika" i också.

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-05-15 00:10:48 följande:
    Kia: Jag trodde att det va så överallt! Vad konstigt! Som du säger så är det skönt att bara ha den liksom, men det är absolut inte ok här...

Nej, det är det verkligen inte! Får man lov att fråga vart du har fött?
  • Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-05-15 16:51:56 följande:
    Kia: Jag har fött i Karlskrona.. Åhh va synd att vi inte råkade prata om detta en dag tidigare för då hade jag kunnat fråga på MVCbesöket eftersom jag hade en tillfällig BM som hade fått hoppa in som extrapersonal från förlossningen, hade ju varit så enkelt att fråga henne om det då! jansson: vad bra! 

Vad konstigt att det skiljer så, jag har fött i Skåne och Halland så det är ju södra delarna det med!!?
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.