• Sofieri

lilla juni 2014 tråden.

Godkväll gruppen. Var imorse iväg till läkare pga mitt illamående. Fick utskrivet B6 vitamin tabletter, en om dagen varje morgon. Tog en tablett direkt tillsammans med lergigan. Går även att kombinera med postafen. Efter den tabletten mår jag hyfsat bra. Illamåendet ligger där i bakgrunden, men inte lika påtagligt längre. Medicinen heter pyridoxin. Hoppas det funkar lika bra under morgondagen.

• Sofieri

Grattis, börjar ju undra om man också har två. Usch så jag mår dåligt. Pust!. Nästan så man tänker att man önskar att man inte var gravid, då mår man dåligt.

• Sofieri

Nu måste ni hjälpa mig. Ge mig råd. Förra onsdagen skrev jag nya anställnings papper. Fick då en provanställning på 6 månader. Jag mår jätte dåligt, har ett väldigt illamående och får knappt i mig nån mat. Bäst mår jag när jag är hemma, ingen stress och av kan ligga ner. På jobbet står jag mkt i reception samt städ. Funderar starkt på att sjukskriva mig, men kan då arbetsgivaren sparka mig?

• Sofieri

Nej det visste dom inte. Men när jag berättade för dom så sa jag att jag nyss fått reda på det. De blev glada och sa att vi skulle fixa det här och att jag inte skulle tänka så mycket på at jag hade en provanställning. Har agitera kontakt med min bm nu. Får se vad hon säger. Klarar inte att jobba helt enkelt.

• Sofieri

Mitt illamående är det samma. Hemma från jobbet sen i onsdags. Läkaren ringer inte förens på tisdag.

• Sofieri

Detta låter kanske dumt. Meen har upptäckt att Alvedon hjälper mot mitt illamående. Men varför just Alvedon kan man undra. Kan väl inte vara bra att leva på två tabletter Alvedon varje dag.

• Sofieri

Efter att ha varit hemma en vecka från jobbet så ringde läkaren äntligen upp mig. Det blev en sjukskrivning i 3 veckor. Och om det blir allt för jävligt så vill dom lägga in mig för att ge dropp.

• Sofieri

.....ringde jobbet och meddelade om min sjukskrivning. Chefen svarade - vi får se hur det blir framöver

• Sofieri

Som jag befarat, en dag efter att jag sagt till om min sjukskrivning så fick jag sparken. Hmm, undrar varför...;)

• Sofieri

De sa upp mig dagen efter att jag meddelat min sjukskrivning. Och när de ringde ( ja helt otroligt, de sparkade mig över telefon), så var det direkt inte nån hemlighet varför dom sparkade mig. De sa att det att det var för att jag blivit sjukskriven och att det var så osäkert om/när jag kunde komma tillbaka. Sen så kunde jag ju fortsätta jobba efter maj eftersom jag skulle bli mammaledig då.

• Sofieri

Hypermesis gravidarum löd domen från läkaren. Vila och absolut ingen stress. Börjar bli riktigt less på att må såhär dygnet runt. Hoppas verkligen att detta ger sig snart. Väntar spänt på KUB testet den 17 dec.

• Sofieri

Det ni flesta känner av är de kallade spökveckorna. Önska så att jag också fick känna av det, men är nu inne på tredjeveckan soffliggande :(. Detta illamående gör att jag faktiskt önskar att jag inte var gravid...suck

• Sofieri

Detta är mitt andra barn, börjar få lite mage. Men är överviktig så det e bara jag som ser det. Igårkväll när jag låg i soffan är jag säker på att av kände bebis, kände ganska tidigt med första barnet också. Vilka appar har ni o läser, nån som kan ge nåt tips?

• Sofieri

Var iväg på KUB igår. Blev flyttad så nu är jag helt plötsligt i vecka 14 idag. I magen fanns det en mkt livlig krabat som hade benen upp i vädret och en hand på näsan hela tiden. Ska idag på inskrivning, lite sånt tycker jag...eller?

• Sofieri
    Emmadaniella skrev 2013-12-18 11:08:53 följande:
    Sofieri: hur gick det på kub? Får man svaret direkt på ul?

Oj nu blir det väldigt sent svar. Vi fick svar direkt, vilket var en väldigt låg risk. Blev även flyttad från den 28juni till 24juni. Vecka 15 redan, tiden går snabbt.
  • Sofieri
    sunset skrev 2013-12-29 22:20:46 följande:
    åh vad roligt då har vi samma dag :D

Kul, att vi har samma dag. Har du fått nån mage än?
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.