-
va skönt, kan ju varit att du ansträngt dig lite för mkt. Även sitta i en bil kan vara ansträngande eftersom man inte riktigt kan välja hur man ska sitta!DevilsDaughter skrev 2014-02-12 20:51:57 följande:Prindo: Tack! Jag somnade och när jag vaknade hade värken försvunnit! Så antagligen växtvärk eller nåt..
-
Jättefin vagn :) vi kommer nog köpa en bättre begagnad denna gång, spjälsäng vanlig från troll köpt av en kompis och som min son haft. Sen har vi ett spjälgaller man kan lägga ovanpå, på natten för att inte katterna ska hoppa i. Från det ena till det andra, har ni vaccinerat er mot influensa iår , -09 vaccinerade jag mig mot svininfluensan, men har inte vaccinerat mig iår och kommer nog inte görat heller just ny e jag genomförkyld så nu går det ju inte ändå, men hade nog inte gjort det ändå är i v24,(23+0)
-
Riktar också in mig på v 30, eller iaf v28. ifall att man skulle föda för tidigt. Efter det kan jag nog pusta lite =) Va hos bm idag och lyssnade på lillen, v 24+3 och symfysmått 24.
Hjärtljud 150.
Vikt 12 kg +
Blev tyvärr sjukskriven tom sista april pga svår foglossning.
Men går bra bara jag vilar och tänker på varje rörelse osv. -
Mmm det är besvärligt och ont, sitter mest i bak på mig stora fogarna samt svanskotan. känner bara av i fram på natten när jag vänder mig.DevilsDaughter skrev 2014-02-25 12:58:49 följande:prindo: vad jobbigt! var sitter foglossningen?
-
Också sugen på det, det är riktigt listeria bakterien tål frysning, att man kan frysa te x salami i 3 dygn är för att man vill ta död på toxoplasmos. Oftast har dom som haft katt hela livet som jag haft denna infektion redan. och då är man immun vad jag förstått men sist jag var gravid frös jag korven och åt upp en hel korv på 1 dygn =) men denna gång undviker jag allt skivat pålägg dels för att suget inte är så stort sen för att scan nu har väldiga problem med listeria utbrott och dom vet inte riktigt vart det kommer ifrån, så dom drar in massor med pålägg läste jag senast idag.DevilsDaughter skrev 2014-02-26 08:43:47 följande:Jag är extremt sugen på prickig korv, men så länge den är kallrökt så får man ju inte äta det.. Och det är bara scans jag vill ha, vilket ju är kallrökt.. Hur gör ni? Läste på nätet att man kan frysa den i tre dygn för att ev listeriabakterier ska försvinna.. Enligt min barnmorska är prickig korv big no no precis som rött kött och gravad lax och mögelost, så jag har inte ens vågat tänka på det förren nu.. Men tänkte kolla hur ni gör/tänker kring det.. Dottern tjatade om prickig korv igår så nu ligger det ett paket i kylen...
-
Nä det ska ju inte vara någon fara för i övrigt friska personer, brukar fortlöpa som förkylning med stuk av influensa symptom. Men jag är ju hypokondrisk av mig så hade nog också slängt det eller lämnat tillbaka det.
-
Scan är ju annars ett säkert märke, jag köper alltid scans produkter, dels för att sonen har gluten sen för att det är känt märke, oftast ser man ju att dom drar tillbaka lågprismärken, utländskt osv, så jag betalar gärna lite mer för att det är svenskt m.m.
Du behöver ju inte slänga typ köttbullar och sånt allt som hettas upp till över 65 grader e ju lugnt -
Hur e de möjligt, 1 kg på 2 dagar, nu börjar jag få panik, har redan gått upp 14 kg och är i v 26 (25+2) har ökat stadigt 1 kg i veckan sen v12.
Det verkar inte som om det gör till eller ifrån om jag håller igen eller inte.
Jag kommer sluta på 30kg+
Vägde 73,8 start och nu 87,2
Är ju fortf sjukskriven pga fogarna, kan inte promenera eller nått. sen läste jag nånstans att foserdöd ökar med 60% om går upp vissa kg risk för komplikationer ökade relativt tidig alltså typ redan vid 10kg. Vet ju inte hur detta stämmer men ändå.
Känns som om folk tittar på mig med avsmak
Jag vet ju att jag kommer gå ner inom sinom tid men har ont av att andra inte vet det. ja rörigt inlägg detta blev då -
V 25 -
Jo det är väl så, men jag hade ju ett par tre kg "övervikt" innan. Sen ska ja ju medge att jag ger efter lätt på suget, lite tröst sådär. men inte så mkt att det skulle förklara sån snabb viktuppgång. tror jag inte iafmmjansson85 skrev 2014-03-03 10:47:34 följande:Jag har också gått upp mycket, jag startade på 57,5 och nu (23+2) ligger jag på 70,5. Jag har frågat min barnmorska om detta men hon tyckte inte det var någon fara eftersom att jag inte var överviktig före graviditeten.
Det är så individuellt hur mycket man går upp och så länge man försöker äta bra och inte värker i sig bullar varje dag så är det nog ingen fara. Det kan ju vara mycket vatten också.