• Kia82

lilla juni 2014 tråden.

Här är en till som samlar vatten, om kvällarna är benen rejält svullna. Tack för tipset om att inte dricka Loka, dricker ganska ofta kolsyrat vatten annars nämligen.

• Kia82

Jag hade mycket förvärkar igårkväll och inatt har jag sprungit på toaletten och kissat, slitit, spytt om vart annat. Även denna morgon har jag hunnit med att göra alla tre. Jag har ett mindre trevligt tryck i magen, mår illa och känner mig matt, blek och trött. Hade jag varit närmre bf så hade jag trott att det var i startgroparna men nu så är det ju ändå 3,5 vecka kvar och jag räknar med att gå över också eftersom jag gjort det tre gånger förut men vem vet?

• Kia82

Jag har gått in i vecka 38 idag (37+) och det är ett sånt himla tryck i magen och det är inget trevligt alls. Syskonen har börjat att bli otåliga och frågar allt oftare när den lilla tjejen ska komma ut. Mitt humör svajar från överlycklig till dödslängtan eller åtminstone megadeppig. Det är inte kul att vara gravid längre.

• Kia82
    eniway skrev 2014-05-20 10:48:48 följande:
    Mina fingrar har blivit mer svullna och ibland får jag ont i vaderna som skulle kunna vara tecken på åderbrock. Är det fler som besväras av sammandragningar och förvärkar där magen blir stenhård? Har även mensvärk till och från.

Japp, har det varenda dag.
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-13 08:47:59 följande:
    Jag vägde mig imorse och vågen stannade på 85,6 kg... :/ innan jag blev gravid vägde jag runt 58-60 kg så det känns inte så skoj.. hur mycket har ni andra gått upp? Och har ni något tips på hur man kan bli av med alla överflödiga kilon efter förlossningen?

Jag har gått upp 13-14 kg och har två veckor kvar. Man tappar en hel del när man ammar och så lite dagliga promenader med vagnen. När kroppen återhämtat sig så är styrketräning jättebra för att förbränna lite extra och få väck lite faller.
  • Kia82

Jag har 14 dagar kvar idag och de senaste dagarna har jag haft lite känningar, ryggont, mer och mer ilningar ner i underlivet, läcker råmjölk, ont o ljumskarna och det har vid två tillfällen kommit lite av slemproppen. Jag känner mig redo men känner på mig att det kommer att bli en juli-bebis. :-S

Bf 27/6
  • Kia82

Har mycket förvärkar också och igår var det ett himla tryck neråt.

Bf 27/6
  • Kia82
    mwiksten skrev 2014-06-13 10:53:46 följande:
    Var hos BM igår 37+2. Vägde vid inskrivningen 61 kg och igår 79 kg. + 18 kg! Men vi kom fram till att bebisen måste väga ca 15 kg, för jag kan inte ha gått upp så mycket :P . 4:e barnet så jag kommer få kämpa för att bli av med dom här kilona! Har i flera veckor haft småvärkar och bebis sjönk ner för två månader sen. Men i morse så va allt bra, jag steg upp väckte barnen och gjorde fika. Sen från ingenstans fick jag så ont på vä sida magen att jag va tvungen att lägga mig. Har sen dess haft ont på båda sidorna, ryggen och blygdbenet om vartannat. Tog alvedon och gick på barnens skolavslutning. Inte så kul att kallsvettas å ha småvärkar där Men nu är jag hemma igen.  Det som är mest konstigt är att jag inte kunde äta min frukost, all min matlust har försvunnit. Och jag som älskar frukost! 10 dagar till kejsarsnittet så jag är lite orolig. Ska vila, bada å äta alvedon idag så får vi se när maken kommit hem om vi åker in på koll.

Haha, en 15 kg bebis hade inte varit så kul. :-P Det är min nr 4 också och de andra kilona har försvunnit snabbt så tror att det går hyfsat lätt denna gången också. :-P Idag släppte mer av slemproppen, det är tredje tillfället och denna gången var det mest hittills. Det känns skönt att det händer saker trots att jag inte är alls särskilt hoppfull att den här lilla kommer innan bf. Någon som fött flera efter bf och sen fått innan??
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-14 17:48:03 följande:
    Idag har jag haft väldigt mycket hugg/skärande smärta neråt, gissar att det bara är bebis som trycker på. Igår var jag på mvc och då hade han sjunkit längre ner men är fortfarande ruckbar. Då lär det väl dröja ett tag till innan han kommer ut? Vill att det ska hända nåt men vågar inte tro att det kommer sätta igång förrän efter bf.... vecka 38+0 idag....

När jag väntade min första så fixerade hon sig inte förrän precis innan förlossningen/när vattnet gick för när jag var hos bm på eftermiddagen så var hon ruckbar och kl 8 morgonen därpå gick vattnet. Vecka 38+0 idag.
  • Kia82

Jag är sjukt uttråkad och tiden går såå långsamt, det känns som om jag ska dö av tristess och det blir ju inte bättre av att jag är nästan hundra på att jag kommer att gå över också. Jag försöker verkligen att hålla humöret uppe men det är svårt och det mesta irriterar mig faktiskt. Hur får ni andra tiden att gå? :-P

Bf 27/6
  • Kia82
    prindo skrev 2014-06-14 19:36:03 följande:
    Igår kom vår bebis en pojk på 4215gram och 51 lång på bf, hade jobbiga förvärkar ca 2 dygn så åkte in igår och va öppen 3 cm och bultande hinna så då sa jag att jag inte orkade mer och att dom fick ta hål på hinnorna vilket dom gick med på, så 17,30 togs hinnorna kl 19,58 e han född va öppen 7 cm kl 19,45 och ville ha smärtlindring men några minuter senare så börja krystvärkarna så det hanns inte med. Då kändes det fruktsnsvärt men nu i efterhand skönt men gick lite väl fort

Grattis vad underbart!! Jag vet allt om snabb förlossning, hade oxå buktande hinnor när vi kom in med trean och det dröjde i
  • Kia82

Inte många minuter innan han var ute. 59 min var vi inskrivna innan han var ute.

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-06-14 19:59:36 följande:
    Känner likadant. Jag är så rastlös men har inte ork att göra någonting alls... Jag kollar rätt mycket på serier och så sover jag en hel del.

Det känns som om jag har bosatt mig i fåtöljen framför tv med telefonen i näven. Sova kan jag inte göra på dagtid.
    Bf 27/6
  • Kia82

Det kom mer slem nu ikväll och "mensvärk".

• Kia82

Blodblandat slem här nu under kvällen men inga mängder och jag är öppen för två fingrar men vet inte hur länge jag har varit det? Omföderskor kan ju gå och vara lite öppna under lång tid. Jag har lite småont i ryggen och en del sammandragningar men inget som gör direkt ont. Bara att vänta och se...

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-16 09:19:42 följande:
    jansson: Antagligen är det ingen fara. Jag hade likadant för ett tag sen, men då åkte jag faktiskt in.. Att hon var så lugn kombinerat med att sf-måttet minskade gjorde mig orolig men inne på förlossningen visade det sig att allt var bra! kia: Jag har varit öppen för två fingrar sen senast v 37 (har inte kollat innan v 37), men det har varit oförändrat sen dess tyvärr. Jag hade också en hel del sammandragningar igår och ryggont, men vi var iväg på lång  bilresa så antar att skumpandet i bilen bidrog lite till att känningarna ökade. Idag har jag inga känningar alls.. Känner du av något idag?

Usch, det är så tråkigt att kroppen ska "luras" så, har inga direkta känningar förutom lite småöm i tappen här nu. Det är konstigt bara att det kan skilja så för rosa och blod har alltid tytt på att förlossningen var i antågande och det har dragit igång inom något dygn. Dock så har det inte gått ett dygn än så hoppet lever kvar. Avskyr att jag är så ojämn i humöret också, ser fram emot att bli mig själv igen för det här trivs jag inte det minsta i.
    Bf 27/6
  • Kia82

Här är det skit rent ut sagt, jag vill inte vara gravid längre och tårarna känns inte långt borta.

• Kia82

Här kommer det slem mer eller mindre varenda dag och har hållit på i 2,5 vecka nu men inte sjutton drar någonting igång. Har mycket väldigt starka sammandragningar dock och ont i rygg och ljumskar men det är väl bara lurendrejeri nu med.

Jag känner mig redo så varför kan inte bebis också göra det!?:-P

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-07-01 07:46:53 följande:

Nu är våran prins äntligen här :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

Gratulerar i denna tråden också!!!

Hoppas att min lilla också vill komma ut snart.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.