Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

lilla juni 2014 tråden.

prindo skrev 2014-02-08 14:45:30 följande:
    så tänker jag med. Att man inte bara kan njuta! =)

fast jag har ju lite av ett katastroftänk, tänker det värsta jämt.

Samma här. Vågar inte ta ut nåt i förskott för de känns som jag jinxar det då. :/
  • mmjansson85
    Emmadaniella skrev 2014-02-10 11:53:56 följande:
    Hur mycket sammandragningar har ni? Eller inga alls? Jag kan ha jättemånga på en dag och ibland flera på rad..
    Jag har flera gånger om dagen, tror jag vant mig dock för jag reagerar inte lika mycket på det längre. :)
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-02-11 14:10:39 följande:
    ne.. det är det inte.. Detta känns precis som kraftig mensvärk..
    Kan det inte vara växtvärk? Det har jag lite då och då.
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-02-11 15:08:06 följande:
    jo, de kan de ju.. Första gången jag har mensvärk under denna graviditeten så tyckte det verkade konstigt att det kom bara sådär...
    Du kanske har en växtspurt just nu :) Jag har haft molande värk lite då och då under hela graviditeten. Samt att jag får ligament smärtor lite då och då. Så länge det inte är konstant värk eller blir värre så ska det inte vara någon fara enligt min bm.
  • mmjansson85
    sunset skrev 2014-02-12 10:36:08 följande:
    knåpade lite vid symaskinen igår kväll också. detta blev resultatet.

Å va fin :) Vad duktig du är! En sån ska jag också skaffa men jag kan inte sy själv så jag ska köpa en ;)
  • mmjansson85

Nån mer som känner att bebisen sparkar neråt? Känns nästan som stötar i livmodertappen. Lite obehagligt tycker jag men har googlat och det verkar vara ganska vanligt..

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-02-18 17:01:59 följande:
    jansson: Usch ja, min bebis befinner sig där nere för jämnan.. Både mot min rumpa och livmodermunnen sparkar den och det är riktigt obehagligt!
    smålandsjänta skrev 2014-02-18 18:54:03 följande:
    Så är det här med. Känns väldigt märkligt. Men det gör iallafall inte ont, skönt!
    Skönt att jag inte är ensam :) Jag blir lite orolig att bebis försöker smita ;)

• mmjansson85
    sunset skrev 2014-02-19 09:11:50 följande:
    usch jag måste vara den enda som har det så här känner jag utifrån alla grupper men jobbigt är det. har moderkakan mitt fram och känner någon spark någon gång men inte alls mycket. i andra grupper pratar dom om hur olika delar sticker ut och bebis möblerar om magen men Nej det gör inte min. Kan som sagt känns någon spark någon gång ibland men inte ofta. rör sig gör hon om jag buffar lite. Men det är vääääldigt frustrerande det här.
    Jag vet att det kan vara så speciellt med första och speciellt då jag har moderkakan där jag har den men fan så jobbigt det är.
    v.22 nu och väntar bara på att det ska köra igång ordentligt. vill att maken ska kunna känna och vill även själv känna mer än jag gör nu.

ville bara få ur mig lite. känner mig allmänt ledsen över detta.
    Det kan verka som att alla känner tidigt men när jag var på 20 veckors grupp i förra veckan så var jag faktiskt den enda som känt sparkar såhär tidigt. Min bebis var väldigt vild på rul så tror det är därför jag känner honom redan nu.
  • mmjansson85

Jag tar det säkra före det osäkra och undviker allt kallskuret. Men jag är å andra sidan inte så särskilt sugen på det...!

• mmjansson85
    prindo skrev 2014-03-03 09:33:07 följande:
    Hur e de möjligt, 1 kg på 2 dagar, nu börjar jag få panik, har redan gått upp 14 kg och är i v 26 (25+2) har ökat stadigt 1 kg i veckan sen v12.
    Det verkar inte som om det gör till eller ifrån om jag håller igen eller inte.
    Jag kommer sluta på 30kg+ 
    Vägde 73,8 start och nu 87,2 Förvånad
    Är ju fortf sjukskriven pga fogarna, kan inte promenera eller nått. sen läste jag nånstans att foserdöd ökar med 60% om går upp vissa kg risk för komplikationer ökade relativt tidig alltså typ redan vid 10kg. Vet ju inte hur detta stämmer men ändå.
    Känns som om folk tittar på mig med avsmak Rynkar på näsan
    Jag vet ju att jag kommer gå ner inom sinom tid men har ont av att andra inte vet det. ja rörigt inlägg detta blev då Skrattande
    Jag har också gått upp mycket, jag startade på 57,5 och nu (23+2) ligger jag på 70,5. Jag har frågat min barnmorska om detta men hon tyckte inte det var någon fara eftersom att jag inte var överviktig före graviditeten. 
    Det är så individuellt hur mycket man går upp och så länge man försöker äta bra och inte värker i sig bullar varje dag så är det nog ingen fara. Det kan ju vara mycket vatten också.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.